Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego na systemy iOS i Android jest już dostępna w kolejnych językach: ukraińskim i rosyjskim. W najnowszej wersji IKO pojawiły się też nowe funkcje dla wszystkich klientów, w tym m.in. kolejne udogodnienia w płatnościach zbliżeniowych czy podpowiedź odbiorcy przelewu.

PKO Bank Polski obsługuje coraz więcej zagranicznych klientów mieszkających w Polsce. Dużą ich część stanowią Ukraińcy i Rosjanie, którzy mogą teraz obsługiwać swoje finanse za pomocą aplikacji mobilnej w swoich ojczystych językach. Zarówno aplikacja mobilna, jak i strona informacyjna o aplikacji IKO iko.pkobp.pl są więc prowadzone już w 4 językach: po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku.

Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów, tym razem dodając kolejne dwa języki obsługi aplikacji IKO – ukraiński i rosyjski. Aplikacja mobilna stała się dla wielu klientów nie tylko pierwszym i najważniejszym, ale nierzadko także jedynym kanałem dostępu do banku. Jednocześnie obserwujemy, że wśród klientów PKO Banku Polskiego coraz większy odsetek stanowią obcokrajowcy, dlatego IKO jest dostępne już w 4 językach i nie wykluczamy kolejnych – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski realizuje ponadto szybkie przelewy do ukraińskiego Kredobanku, które w dni robocze trafiają do odbiorcy nawet w 40 minut. Z konta w PKO Banku Polskim można je realizować przez serwis iPKO, aplikację mobilną IKO lub w dowolnym oddziale banku w całej Polsce i wówczas kosztuje to 10 złotych. Jest też możliwość dokonania w placówce PKO przekazu gotówkowego na konto w Kredobanku, również w promocyjnej cenie 20 zł. Dodatkowym atutem oferty przelewów jest to, że przekazywane środki do Kredobanku nie są przewalutowywane – w ramach promocji klient może wysłać środki do kwoty: 5 000 PLN, 1 250 EUR lub 1 250 USD.

Klienci ukraińskojęzyczni mogą także zapoznać się z podstawową ofertą banku w języku ukraińskim na stronie https://www.pkobp.pl/ua/, zaś w oddziałach w całej Polsce są dostępne materiały informacyjne w tym języku.

Najnowsza aktualizacja IKO wprowadza także kolejne funkcje dla klientów wszystkich wersji językowych. Podpowiedź odbiorcy przelewu (Android i iOS) to funkcja, dzięki której po wprowadzeniu minimum 3 liter do pola „Odbiorca” na formularzu przelewu na konto, aplikacja IKO podpowiada jego dane (w tym numer konta) spośród listy odbiorców zdefiniowanych. Udogodnienia przy płatnościach zbliżeniowych (Android) umożliwiają dokonywanie jeszcze szybszych płatności telefonem za zakupy powyżej 50 zł bez logowania do aplikacji. Wystarczy kliknąć ikonę falki w prawym górnym rogu ekranu logowania, następnie kliknąć przycisk „Szybka płatność” i podać PIN. Dodatkowo na ekranie płatności zbliżeniowych pojawiło się menu kontekstowe, z którego można przejść bezpośrednio do ustawień lub limitów płatności zbliżeniowych. Zmiana w sekcji Lokaty (Android i iOS) wprowadza podsumowanie wszystkich oszczędności. W ramach oferty PKO Banku Polskiego każdy depozyt będzie też wyświetlany w ramach swojej kategorii: lokaty, programy budowania kapitału, pozostałe.

Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystają z IKO już na 2,5 miliona telefonów. W marcu br. aż 950 tysięcy klientów korzystało z dostępu do banku wyłącznie za pomocą smartfona.

źródło: PKO Bank Polski