Twórcy platformy Roblox ostatecznie zdecydowali, że nie będą klienta dla systemów operacyjnych Linux – podaje Portal Gaming on Linux, powołując się na wpis na forum developerów Robloxa. W związku z  różnorodnością dystrybucji Linuxa i jednocześnie stosunkowo niewielką liczbą użytkowników, zespół nie jest w stanie dalej wsparcia dla klienta na Linuxie.

Dyskusję na temat wsparcia dla Linuxa w Robloxie zainicjowali użytkownicy kilka tygodni temu. Odkryli oni, że obecne wersje testowe platformy gier korzystają z ochrony przed kopiowaniem o nazwie Byfron, która uniemożliwia m.in. granie w Robloxa na Linuxie przez Wine.  Chociaż był to pierwotnie komunikat o błędzie, deweloperzy Robloxa potwierdzili, że decyzja została świadomie podjęta ze względów bezpieczeństwa i kompatybilności.

W jednym z najnowszych komunikatów na temat ogólnej dyskusji na temat wsparcia dla Linuxa, jeden z deweloperów pisze: „Osobiście wielu ludzi w Robloxie chciałoby wspierać Linux (w tym ja). Ale praktycznie nie mamy żadnej możliwości uzasadnienia tego. Jeśli publikujemy klienta, musimy go wspierać, co oznacza QA, CS, dokumentację itp., Co na skomplikowanej platformie jest znacznie trudniejsze. Wydajemy co tydzień na pół tuzina platform.”

Użycie Wine przez nową technologię antycheatową jest również trudne. Wsparcie dla Linuxa nie jest uzasadnione ze względu na niewielką liczbę użytkowników i ryzyko możliwości oszustwa. Ostatecznie mówi się, że korzystanie z Linuxa jest technicznie  godne wsparcia, „ale przede wszystkim jesteśmy odpowiedzialni za naszą całą społeczność, a koszty związane z wsparciem dla klienta na Linuxie są zbyt wysokie, aby je uzasadnić”.