Po pomyślnych wynikach testów w Australii i Tajlandii Facebook zdecydował się na wprowadzenie reklam w Messengerze dla użytkowników na całym świecie.


Od teraz główny ekran aplikacji będzie w sporej części zajmowany przez nowy format reklamowy. Ilość wyświetlanych reklam będzie zależna od liczby prowadzonych wątków, rozmiaru ekranu, a także jego gęstości pikseli. Według badań prowadzonych przez Facebooka optymalną ilością powierzchni ekranu dla reklam jest minimum 50%, a więc nowych reklam nie będzie się dało nie zauważyć.

Powód takiej zmiany jest oczywiście bardzo prosty – chodzi o pieniądze. Jak dotąd Facebook nie miał sposobu na czerpanie zysku z Messengera, z którego korzysta już aż 1,2 miliarda użytkowników na całym świecie. Częstotliwość interakcji za pomocą strony Facebooka maleje na rzecz mobilnej aplikacji Messenger, co skłoniło Facebooka do wprowadzenia nowego formatu reklamowego, który pozwoli firmie więcej zarobić.

Źródło: techcrunch.com

Tomasz