Facebook wprowadził możliwość publikowania w serwisie animowanych obrazów w formacie GIF. Szykujcie się na strumienie wiadomości wypełnione ruchomymi obrazkami, np. te z popularnych filmów opatrzone błyskotliwymi komentarzami.

Możliwość publikowania GIF-ów w marcu tego roku trafiła na Messengera, a od teraz jest dostępna na Facebooku. Serwis długo czekał z tą decyzją, zastanawiając się, czy GIF-y nie spowodują bałaganu w strumieniach aktualności. Obrazek będzie jednak odtwarzany dopiero po kliknięciu, chyba, że użytkownik zmieni tą opcję w ustawieniach. GIF-y będą oznaczone za pomocą ikony okręgu z napisem GIF, umieszczonej na grafice.

Do publikacji ruchomego obrazka potrzebny będzie link, którego wystarczy wkleić do swojej wiadomości. Niestety, nie można dodawać plików z pamięci urządzenia. Nowa funkcjonalność powoli i stopniowo jest udostępniania wszystkim użytkownikom Facebooka i jak to już bywa u społecznościowego giganta, nie możemy określić, kiedy dokładnie zawita na nasze konta.

Źródło: Facebook, Digitaltrends