Osoby korzystające z usługi Spotify Free muszą liczyć się z reklamami odtwarzanymi co jakiś czas między utworami. W tej chwili wiele z nich niekoniecznie do nas pasuje, ale wkrótce reklamy będą wybierane w oparciu o rodzaj muzyki, jakiej lubimy słuchać.


Nowa funkcja w Spotify będzie nosiła nazwę Playlist Targeting, i będzie działała w oparciu o odtwarzane przez nas playlisty. W serwisie są dostępne m. in. takie kategorie jak „Do ćwiczeń”, „Koncentracja”, „Na podróż” czy „Dla dzieci”, które zdradzają nasze zainteresowania i pozwalają na skuteczniejsze dobieranie reklam. Co więcej, Spotify zamierza przekazywać reklamodawcom więcej danych na nasz temat, dotyczących wieku, płci, języka czy lokalizacji.

Jeśli nie zgadzamy się na takie warunki, będziemy musieli wykupić konto Premium lub po prostu zrezygnować z serwisu. Teoretycznie zmiany wydają się dobre dla obu stron, bo Spotify zarobi więcej pieniędzy na reklamodawcach, a użytkownicy będą mogli słuchać reklam, które bardziej do nich pasują.

Użytkownicy Spotify spędzają na słuchaniu muzyki w serwisie średnio 148 minut każdego dnia. Łącznie stworzyli już 1,5 mld playlist.

Źródło: Digital Trends

Sewix