Samsung zamierza udostępnić usługę Music Hub, opartą na strumieniowym odsłuchiwaniu muzyki dla innych producentów sprzętu mobilnego. Koreańska firma ma ambicję stania się jednym z największych dostawców muzyki, oferującym dostęp do utworów poprzez usługę w chmurze.

Dotychczasowy Music Hub oferuje swoim użytkownikom dostęp do ich prywatnych zbiorów muzycznych, trzymanych na zewnętrznym serwerze i strumieniowym odtwarzaniu muzyki za pośrednictwem telefonu lub tabletu z dostępem do sieci 3G lub WiFi. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik ma możliwość odsłuchiwania o wiele większej liczby utworów niż byłaby w stanie pomieścić pamięć wewnętrzna jego urządzenia.


Prócz dostępu do prywatnej biblioteki, Music Hub oferuje streaming z obszernego katalogu ponad 19 mln utworów, odsłuchiwania internetowych stacji radiowych oraz zakupu muzyki. Co ciekawe program posiada funkcję rekomendacji utworów, które mogą nas zainteresować, opierając się na zawartości naszych zbiorów. Analogiczna sytuacja ma miejsce z doborem odpowiedniej stacji radiowej, dostosowanej pod gust użytkownika.

Dotychczas Music Hub był dostępny tylko i wyłącznie dla posiadaczy Samsunga Galaxy S3 oraz Samsunga Galaxy Note 2 i tylko dla 6 krajów wśród, których nie było Polski. Ta sytuacja ma wkrótce ulec zmianie. Music Hub ma być dostępny dla każdego zainteresowanego producenta sprzętu, działającego pod kontrolą Androida. Już wkrótce pojawi się w każdym smartfonie, tablecie i SmartTV od Samsunga.


Co więcej koreańska firma zamierza wejść w szranki zarówno z takimi dostawcami utworów muzycznych jak Amazon i Google, jak również być konkurencją dla Spotify czy też Deezer. Tym samym powinna zaoferować niższe opłaty abonamentowe, schodząc poniżej granicy 9,99 Euro miesięcznie. Może to doprowadzić do walki cenowej i obniżek do poziomu, który nie tak dawno ogłosiła Nokia ze swoją usługą Music +, w cenie 3,99 Euro za miesiąc.

Jeśli tak się stanie, to należałoby się spodziewać wejścia kilku rywali również na polski rynek a wówczas dostęp do nielimitowanego odsłuchiwania ponad 20 mln utworów, za około 12zł/m stanie się faktem. Być może nastąpi to w perspektywie najbliższych kilku lub kilkunastu miesięcy.

Źródło: thenextweb.com

Kamil Kawczyński