-
AuthorPosts
-
-
W połowie czerwca producent NaviExpert udostępni do testów wersję 5.0. Główne zmiany dotyczyć będą m.in. wprowadzenia: nowego mechanizmu wyszukiwania POI i ulepszonego widoku trasy. Z bezpłatnej nawigacji NaviExpert w czasie majowego weekendu skorzystało ponad 30 tys. kierowców, którzy wytyczyli 52738 tras o łącznej długości 3 622 270 km.
-
AnonymousGuest4 czerwca 2009 at 14:20Liczba postów: 140011
-
AnonymousGuest4 czerwca 2009 at 22:07Liczba postów: 140011
Komunikaty głosowe powinni poprawić, oprócz tego co napisał Tiger, czas ich podawania powinien być uzalezniony od prędkości jazdy, a nie od odległości, 50m w mieście to akurat, a na autostradzie, to nic. 500m – to odwrotnie. 0 m wypada akurat w połowie skrętu itd. A przy małym ekraniku komórki, kom. głosowe nabierają znaczenia. Za to mają super bazę adresową, inne mapy wysiadają.
-
AnonymousGuest5 czerwca 2009 at 09:30Liczba postów: 140011
-
AnonymousGuest5 czerwca 2009 at 22:33Liczba postów: 140011
-
AnonymousGuest6 czerwca 2009 at 09:43Liczba postów: 140011
Idąc za myślą Tigera myślałem o całkowitym wyłączeniu NE – wtedy już by nic nie gadało od rzeczy. Nie twierdzę też, że Nav4All jest w warunkach polskich lepszy od NE. Mapy Navteq nie zawierają utrudnień w ruchu, nie ma ostrzeżeń o radarach itd. Natomiast Nav4All ma dobrze rozwiązane pilotowanie na trasie, zarówno graficzne jak i dźwiękowe. Wprawdzie nie ma "na trzecich światłach w prawo" ale jest np. "na końcu drogi w prawo", "wjedź na autostradę", "na skrzyżowaniu po przekatnej w lewo" itp. I z tym właśnie elementem producenci NE powinni się zapoznać i ewentualnie wykorzystać. Tylko, że to ich chyba przerasta intelektualnie – patrz np. http://ralphocean.wordpress.com/2008/09/08/test-na
v4all-na-sony-ericsson-k800i/ -
AnonymousGuest6 czerwca 2009 at 11:46Liczba postów: 140011
Z tego linku wynika, że Nav4All, też potrafi palnąć mówkę w stylu "za 26km" 🙂 Sprawdzę jak to działa w praktyce.
Pozytywne w NE jest, że w ogóle zaczęli coś robić w komunikatach, mam na myśli możliwość wł./wył. kom. dla poszczególnych odległości. Może to zapowiedz bardziej rewolucyjnych zmian. Wpisałem to o czym tutaj pisałem, w ankiecie na stronach NE, tak, że nawet jak nie czytaja telixa, to juz wiedzą, co "boli" przynajmniej jednego uzytkownika 🙂 Pozdrawiam.
-
AnonymousGuest6 czerwca 2009 at 14:05Liczba postów: 140011
Z tego linku wynika, że testujący niewiele z Nav4All zrozumiał, a na pewno nie zauważył wymienionych pozytywów. Strzałka na wprost z napisem 26km oznacza, że przez 26 kilometrów nie należy oczekiwać żadnego komunikatu i w czasie jazdy kierować się zdrowym rozsądkiem, tzn. jechać na wprost wytyczonym szlakiem. Na 1km przed istotnym manewrem (np. zmiana numeru drogi) rozjaśnia się ekran sygnalizując, że coś zacznie się dziać i ewentualnie pojawia się symbol manewru. Na 400m przed manewrem jest komunikat słowny. Może być powtórzony po 200m, ale da się wyłączyć. Ostatni komunikat pojawia się przy wolnej jeździe na 30m przed manewrem, przy szybszej wcześniej.
Natomiast "uważaj" sygnalizuje przekroczenie prędkości dopuszczalnej (mapy Navteqa mają info o ograniczeniach). To akurat jest bardzo dobre za granicą, np. w Czechach i na Słowacji, gdzie za przekroczenie można zdrowo zapłacić. Oczywiście i to można wyłączyć.
Pozdrawiam.
-
AnonymousGuest10 czerwca 2009 at 16:56Liczba postów: 140011
Trochę późno ale wpiszę dla obiektywności. Okazało się, że cały czas mam najnowszą wersję (4.3.3) Dzisiaj trochę potestowałem, coś poprawili, bo zamiast w połowie skrętu, komunikaty są nawet jakieś 10m przed skrzyżowaniem (przy 0m) i o to chodziło !!! Za to znalazłem poważniejszą wadę związaną z przeliczaniem tras po zjechaniu z wcześniej wyliczonej trasy. Wygląda, ze system na siłę próbuje wrócić to trasy poprzedniej, zamiast wyznaczyć całkiem nową trasę optymalną. W efekcie zbyt czesto sugeruje zawracenie. Jeżdząc w okolicach Trzebnickiej we Wrocławiu (dużo małych uliczek w różnych kierunkach) przez jakieś 5 minut słyszałem tylko zawróć, zawróć, zawróć i tak z 10 x :-/ Może na początek zastąpić to komunikatem "strzeż się tych miejsc" 😉 a później zainwestować w silniejszy serwer umozliwiający pełne przeliczenie trasy w opisanych wyżej sytuacjach (bo trasa była łatwa, tylko nie tą główną do której uparcie kierował mnie NE) …
-
-
AuthorPosts
Wersja beta NaviExpert 5.0 od połowy czerwcaKan2009-06-04T12:50:22+02:00
Viewing 13 reply threads
Viewing 13 reply threads