Start Forum Sprzęt Nawigacja Wersja beta NaviExpert 5.0 od połowy czerwca

Viewing 13 reply threads
  • Author
    Posts
    • Kan
      Keymaster
      Liczba postów: 31072

      W połowie czerwca producent NaviExpert udostępni do testów wersję 5.0. Główne zmiany dotyczyć będą m.in. wprowadzenia: nowego mechanizmu wyszukiwania POI i ulepszonego widoku trasy. Z bezpłatnej nawigacji NaviExpert w czasie majowego weekendu skorzystało ponad 30 tys. kierowców, którzy wytyczyli 52738 tras o łącznej długości 3 622 270 km.

      Pełna treść artykułu dostępna tutaj:

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Powiem krótko. Mapy są dokładne i uwzględniają nawet moje poprawki. Nawigacja sprawdza się nawet na rowerze (najkrótsza trasa). Aż się szarpnąłem na dwuletni abonament. Szkoda, że jeszcze nie mają dokładnych map innych krajów.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      mnie denerwuje jedna rzecz w tej aplikacji-mianowicie komenda "lekko w lewo " lub "lekko w prawo" co niekiedy oznacza zakręt 180 stopni a innym razem po prostu jazda główną drogą -powinno się to poprawić bo jest bez sensu.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Komunikaty głosowe powinni poprawić, oprócz tego co napisał Tiger, czas ich podawania powinien być uzalezniony od prędkości jazdy, a nie od odległości, 50m w mieście to akurat, a na autostradzie, to nic. 500m – to odwrotnie. 0 m wypada akurat w połowie skrętu itd. A przy małym ekraniku komórki, kom. głosowe nabierają znaczenia. Za to mają super bazę adresową, inne mapy wysiadają.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      zaman nie wiem której wersji u używasz ale w tej przedostatniej jest możliwość oznaczenia na których metrach chcesz komunikat-czyli na szybkiej drodze można wyłączyć niektóre odległości i już program nie mówi non stop o skręcie:)

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Oczywiście, można go też całkiem wyłączyć i ma się spokój. Ale czy chodzi o to, jak sobie radzić z knotem, czy też o to co i jak poprawić, aby było po prostu dobrze.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Zgadzam się z tym co napisałeś, choć zera – właściwie -10m 🙂 póki co nie da się wyłączyć, jak to zauważyłeś. Wgralem sobie kiedyś Nav4All ale nie podobał mi się, w trasie go nie testowałem, może dam mu szansę 🙂 Dzięki za info.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Idąc za myślą Tigera myślałem o całkowitym wyłączeniu NE – wtedy już by nic nie gadało od rzeczy. Nie twierdzę też, że Nav4All jest w warunkach polskich lepszy od NE. Mapy Navteq nie zawierają utrudnień w ruchu, nie ma ostrzeżeń o radarach itd. Natomiast Nav4All ma dobrze rozwiązane pilotowanie na trasie, zarówno graficzne jak i dźwiękowe. Wprawdzie nie ma "na trzecich światłach w prawo" ale jest np. "na końcu drogi w prawo", "wjedź na autostradę", "na skrzyżowaniu po przekatnej w lewo" itp. I z tym właśnie elementem producenci NE powinni się zapoznać i ewentualnie wykorzystać. Tylko, że to ich chyba przerasta intelektualnie – patrz np. http://ralphocean.wordpress.com/2008/09/08/test-na
      v4all-na-sony-ericsson-k800i/

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Z tego linku wynika, że Nav4All, też potrafi palnąć mówkę w stylu "za 26km" 🙂 Sprawdzę jak to działa w praktyce.

      Pozytywne w NE jest, że w ogóle zaczęli coś robić w komunikatach, mam na myśli możliwość wł./wył. kom. dla poszczególnych odległości. Może to zapowiedz bardziej rewolucyjnych zmian. Wpisałem to o czym tutaj pisałem, w ankiecie na stronach NE, tak, że nawet jak nie czytaja telixa, to juz wiedzą, co "boli" przynajmniej jednego uzytkownika 🙂 Pozdrawiam.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Z tego linku wynika, że testujący niewiele z Nav4All zrozumiał, a na pewno nie zauważył wymienionych pozytywów. Strzałka na wprost z napisem 26km oznacza, że przez 26 kilometrów nie należy oczekiwać żadnego komunikatu i w czasie jazdy kierować się zdrowym rozsądkiem, tzn. jechać na wprost wytyczonym szlakiem. Na 1km przed istotnym manewrem (np. zmiana numeru drogi) rozjaśnia się ekran sygnalizując, że coś zacznie się dziać i ewentualnie pojawia się symbol manewru. Na 400m przed manewrem jest komunikat słowny. Może być powtórzony po 200m, ale da się wyłączyć. Ostatni komunikat pojawia się przy wolnej jeździe na 30m przed manewrem, przy szybszej wcześniej.

      Natomiast "uważaj" sygnalizuje przekroczenie prędkości dopuszczalnej (mapy Navteqa mają info o ograniczeniach). To akurat jest bardzo dobre za granicą, np. w Czechach i na Słowacji, gdzie za przekroczenie można zdrowo zapłacić. Oczywiście i to można wyłączyć.

      Pozdrawiam.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Trochę późno ale wpiszę dla obiektywności. Okazało się, że cały czas mam najnowszą wersję (4.3.3) Dzisiaj trochę potestowałem, coś poprawili, bo zamiast w połowie skrętu, komunikaty są nawet jakieś 10m przed skrzyżowaniem (przy 0m) i o to chodziło !!! Za to znalazłem poważniejszą wadę związaną z przeliczaniem tras po zjechaniu z wcześniej wyliczonej trasy. Wygląda, ze system na siłę próbuje wrócić to trasy poprzedniej, zamiast wyznaczyć całkiem nową trasę optymalną. W efekcie zbyt czesto sugeruje zawracenie. Jeżdząc w okolicach Trzebnickiej we Wrocławiu (dużo małych uliczek w różnych kierunkach) przez jakieś 5 minut słyszałem tylko zawróć, zawróć, zawróć i tak z 10 x :-/ Może na początek zastąpić to komunikatem "strzeż się tych miejsc" 😉 a później zainwestować w silniejszy serwer umozliwiający pełne przeliczenie trasy w opisanych wyżej sytuacjach (bo trasa była łatwa, tylko nie tą główną do której uparcie kierował mnie NE) …

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      No i do kompletu: sugestia skrętu w lewo na nakazie w prawo … i brak komunikatu "prosto" przed rozwidleniem gdzie był niezbędny … Ale i tak lubię NE 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Jak dla mnie jest to tylko dobra opcja w jakis wyjatkowych

      sytuacjach. Jesli chodzi o codzienna jazde z gps’em to duzo

      lepszym rozwiazaniem jest klasyczny nawigator jak np.

      Mio.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 139987

      Masz racje , mio jest moim zdaniem bardzo dobra nawigacja.I mysle ze jest mio a potem długo,długo nic.

Viewing 13 reply threads
Reply To: Wersja beta NaviExpert 5.0 od połowy czerwca
Your information: