Start › Forum › Sprzęt › Telefony – pozostali producenci i inne tematy › Pozostali producenci › Fakty i mity o cenach chińskich smartfonów
-
AuthorPosts
-
-
Na temat cen elektroniki z Chin w ofertach polskich importerów narosło wiele mitów. Jednym z nich jest to, że naliczają oni olbrzymie marże. Poniżej obalamy ten mit i przedstawiamy fakty dotyczące cen i bezpieczeństwa zakupów. Dlaczego telefon z Chin w Polsce tyle kosztuje?
Pełna treść artykułu dostępna tutaj: Fakty i mity o cenach chińskich smartfonów
-
AnonymousGuest22 lutego 2016 at 12:54Liczba postów: 140011
Większość sprzedawców na Aliexpress oferuje darmową dostawę. Przesyłka od sprzedawcy Goldman idzie średnio 10-12 dni. Jeden z kupionych przeze mnie Xiaomi Redmi 3 miał problem z GPS (ewidentny problem sprzętowy) – po 17 dniach od zgłoszenia reklamacji otrzymałem nowy egzemplarz (bez konieczności odsyłania poprzedniego) wraz z pełnym pakietem akcesoriów (oryginalny flip + folia), których pierwotnie nie kupowałem.
Z polskimi importerami różnie bywa, ale w większości przypadków, jakie osobiście przeżyłem reklamacja ciągnęła się długo, a jeden z „autoryzowanych” serwisów (Goclever) nie naprawił, a tylko zdewastował sprzęt (sprawa z dobrym finałem dla mnie zakończona poprzez Rzecznika Praw Konsumenta) -
AnonymousGuest22 lutego 2016 at 14:41Liczba postów: 140011
To jeszcze ja dołożę parę groszy od siebie 🙂 . Na allegro przeważnie nie sprzedaje się jednej sztuki, bo się to praktycznie nie opłaca, więc to 30 PLN rozkłada się na X urządzeń w miesiącu. Zgodnie z aktualnym regulaminem allegro.pl prowizja od w/w urządzenia wyniesie około 22 PLN (5PLN+ 1,9%x899PLN), a nie 40. Resztę wyjaśnili Blom i maxxx.
-
AnonymousGuest22 lutego 2016 at 15:39Liczba postów: 140011
P. S. 2
Teraz dopiero zauważyłem, że w omawianym sklepie Redmi 3 kosztuje „skromne” 849 PLN!! Lekkie przegięcie, jak za „goły” telefon bez np etui.Cena na Aliexpress to 138$ (ok 560PLN), co z VATem wyniesie ok 690PLN – doliczmy do tego koszty cargo (większą ilość trzeba importować w kontenerze), co wyniesie ok 8-10PLN na telefon. Czyli marża z niewiadomą jakością serwisu (rocznego) wynosi nie tak mało, bo ok 150PLN…
Nie mam nic do lokalnego importera – chciałem tylko uczciwie przedstawić swój punkt widzenia.
-
AnonymousGuest22 lutego 2016 at 20:22Liczba postów: 140011
Ktoś powinien uświadomić firmie sprzedającej Xiaomi jako oficjalny przedstawiciel, że nie ma czegoś takiego jak roczna gwarancja. Zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce (a także w całej Unii Europejskiej) gwarancja na produkty sprzedawane konsumentom nie może być krótsza niż 24 miesiące.
-
AnonymousGuest22 lutego 2016 at 20:34Liczba postów: 140011
-
AnonymousGuest24 lutego 2016 at 06:19Liczba postów: 140011
@mila
Gwarancji jako takiej sprzedawca nie gwarantuje, ale… Masz 60 dni ochrony kupującego (telefon dociera średnio w 2 tygodnie), więc masz czas na dokładne sprawdzenie sprzętu, czy jest wszystko ok, jeśli nie – reklamujesz go. Każdy szanujący się sprzedawca na Aliexpress będzie stawać na głowie, aby załatwić sprawę z korzyścią dla kupującego – dlaczego? Po pierwsze, jeśli w okresie ochrony założysz tzw spór, a administracja serwisu go uzna – dostajesz zwrot pieniędzy. Po drugie aliexpress ma globalny zasięg i każdy negatywny komentarz na koncie sprzedającego to realne straty.
Wspomniany przeze mnie Goldway (z Aliexpress) sprzedaje setki telefonów dziennie, a jego odsetek pozytywnych ocen to 98.5%
Link do Redmi 3
http://s.aliexpress.com/je2YF3EVKupując w Polsce od „autoryzowanego” dystrybutora otrzymujesz TYLKO roczną „gwarancję” – niezgodną z przepisami UE. Procedury serwisowe w takich firmach są dalekie od jakichkolwiek standardów. Na naprawę czeka się tygodniami, a o „fachowości” takich napraw mógłbym napisać niezłą epopej, co w wolnej chwili pewnie uczynię. Posiadam udokumentowanych kilkanaście partactw „autoryzowanych” serwisów, a kilka z nich urągają wręcz jakim kolwiek normom podstaw elektroniki.
Reasumując – możesz kupić sprzęt w Polsce mając ilizoryczną, roczną gwarancję – lub zapłacić ok. 25% mniej i wiedzieć od początku na czym stoisz.
P.S. Z ponad 20-letniego doświadczenia serwisowego (tak – naprawiałem nawet Centertele) mogę spokojnie stwierdzić, że obecnie większość poważnych wad ujawnia się od początku działania sprzętu. Po czasie mogą pojawić się problemy z mikrofonem, głośnikiem czy innym drobiazgiem, którego naprawa w dobrym serwisie „na miescie” nie będzie zbyt kosztowna.
-
-
AuthorPosts