Jesteś tutaj:-, Płatności, Poradniki, Rynek, Top7-Jaki powinien być nowoczesny terminal płatniczy?

Jaki powinien być nowoczesny terminal płatniczy?

Nowoczesne terminale płatnicze to zaawansowane urządzenia, które mogą działać praktycznie wszędzie i obsługiwać różne rodzaje płatności – kartą, telefonem czy BLIK’iem. Są lekkie, wytrzymałe i mobilne, coraz częściej mają kolorowy wyświetlacz i przypominają smartfon. Niektóre z nich mogą nawet wejść                         w interakcję z klientem i po udanej transakcji podziękować czy „puścić oczko”. eService zbadał, jaki zdaniem użytkowników powinien być nowoczesny i przyjazny terminal płatniczy.

Terminal Smart D220

Terminal Smart D220

Płatność kartą przy pomocy terminali płatniczych to obecnie najpopularniejsza i najczęściej wybierana forma zapłaty za zakupy czy usługi. Codziennie w ten sposób wykonuje się setki milionów transakcji w sklepach, punktach usługowych, restauracjach, hotelach, gabinetach kosmetycznych i lekarskich, a nawet w naszych domach, do których zamawiamy pizzę czy korzystamy z usług serwisantów sprzętu AGD. Korzystanie z terminali to jedna z tych czynności, którą wykonuje się mechanicznie i szybko się o niej zapomina. Czy w tej sytuacji można sprawić, żeby płacenie kartą stało się przyjemniejsze i jeszcze wygodniejsze?

eService przeprowadził badanie rynku, którego celem było ustalenie oczekiwań i preferencji użytkowników terminali płatniczych. Do udziału zaproszono sprzedawców – właścicieli sklepów i lokali usługowych oraz klientów, którzy dokonują płatności bezgotówkowych. Kwestionariusz badawczy obejmował m.in. pytania dotyczące oczekiwań wobec estetyki ekranów, interakcji oraz ewentualnych animacji wyświetlanych na ekranie terminala. Zapytano także o preferencje dotyczące funkcjonalności i designu, umożliwiając respondentom wskazanie najlepszych rozwiązań spośród licznych przykładów wizualizacji i zdjęć terminali dołączonych do badania.

Z zebranych danych wynika, że dla zdecydowanej większości respondentów najważniejsza jest czytelność i zrozumiałość komunikatów pojawiających się na ekranach terminali. Badani wskazywali, że niejasne, długie komunikaty i  zbyt wiele opcji wyboru może przyczyniać się do pomyłek podczas obsługi urządzeń. Jednocześnie, ponad 55 proc. badanych stwierdziło, że wyświetlenie przyjaznej wiadomości pożegnalnej po dokonaniu transakcji może uprzyjemnić korzystanie z terminala. Blisko 70 proc. użytkowników jest zdania, że sposobem na uprzyjemnienie użytkowania mogą być też subtelne animacje.

Wyniki badania zostały już wykorzystane w praktyce. Posłużyły do stworzenia nowych wersji przyjaznego interfejsu terminali oferowanych przez eService.

W przypadku projektowania interfejsu dla terminali eService, założeniem było zagwarantowanie procesu, który będzie przyjemny i przyjazny dla użytkownika. Upraszczając, używanie terminali płatniczych eService miało przywoływać wyłącznie pozytywne emocje. Na podstawie wyników badania rynku przyjęliśmy, że chcemy postawić na czytelne polecenia,        a przy tym tak ułożyć architekturę informacji, aby zminimalizować prawdopodobieństwo zakłopotania użytkownika zbyt dużą liczbą opcji do wyboru. Ponadto, zaproponowaliśmy dodanie przyjaznej notki pożegnalnej po zakończeniu transakcji płatniczej. Zdecydowaliśmy się też na odważny krok wykorzystania w komunikacji tzw. emoji  – podkreśla Piotr Wilk, właściciel TeddyGraphics, który został wybrany przez eService na głównego projektanta interfejsu terminali płatniczych.

Urządzeniem, na którym najlepiej widać finalny efekt, jest jeden z najnowocześniejszych terminali dostępnych na rynku – Smart D220. To lekkie, poręczne urządzenie mobilne, które jest niezwykle proste w obsłudze i przyjazne dla użytkowników. Wyglądem przypomina smartfon z dużym, dotykowym wyświetlaczem. Komunikaty pojawiające się na jego ekranie są przejrzyste i łatwe w odbiorze, nawet dla osób z wadami wzroku. Można też dostrzec na nim sympatyczne emotikony, które uśmiechem, „puszczeniem oczka” czy podniesionym w górę kciukiem uprzyjemniają klientom płacenie kartą.

W planach eService przewidziane są kolejne badania rynku, testy realizowane we współpracy z użytkownikami, a także stałe monitorowanie potrzeb klientów w zakresie usług płatności bezgotówkowych.

źródło:eService



Autor |2018-07-22T09:57:41+02:0022 lipca 2018 09:57|Kategorie: Newsy, Płatności, Poradniki, Rynek, Top7|Tagi: , |5 komentarzy

5 komentarzy

  1. seste 6 sierpnia 2018 w 11:42 - Odpowiedz

    A jak dla mnie eservice rozwija się w zaskakująco dobrym tempie.
    W sensie – te rozwiązania tak się szybko zmieniają, że szok.
    Znajomy wziął w ramach tej bezgotówkowej Polski – zupełnie inna liga niż ten, który mam u siebie.
    Kosmiczna różnica.

  2. kando 28 listopada 2018 w 11:39 - Odpowiedz

    Ale eservice daje wybór terminali przy podpisaniu umowy czy jest jeden dostępny po prostu w standardzie?

  3. bomber 7 stycznia 2019 w 11:44 - Odpowiedz

    Dokładnie – jest wybór tych darmowych terminali w eservice? Czy trzeba po prostu brać to, co oferują?

  4. sams 29 listopada 2019 w 15:18 - Odpowiedz

    Ok, terminal do nowej działalności. Eservice daje wybór, czy wszyscy mają takie same? Chodzi o mały sklep. Co w ogóle ma znaczenie przy zakupie tych urządzeń? Na co zwracać uwagę?

  5. Janusz 10 marca 2022 w 19:28 - Odpowiedz

    obszerne ogólne informacje jednak brak praktycznych informacji o konfiguracji i metodach obsługi w połączeniu z kasaą
    fiskalną

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.