Artykuł sponsorowany

Social media są jednym z najważniejszych kanałów marketingu internetowego, który pozwala na dotarcie do ogromnej liczby odbiorców i zwiększenie zasięgu działalności. Osobą, która zarządza komunikacją między firmą a klientem za pomocą mediów społecznościowych, jest social media manager. Dowiedz się, co dokładnie należy do jego obowiązków i co trzeba zrobić, aby wykonywać ten zawód.

 Kim jest social media manager?

Social media manager to stanowisko z branży digital marketingu – jest to osoba odpowiedzialna za budowanie świadomości marki w mediach społecznościowych (SoMe). Głównym jej zadaniem jest zarządzanie działaniami marketingowymi na platformach takich jak Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn, czy Twitter, a zatem przede wszystkim publikowanie treści, angażowanie odbiorców oraz monitorowanie i raportowanie wyników. Dzięki takim zabiegom social media manager powinien zwiększać wyniki sprzedażowe firmy, przyczyniając się do rozwoju biznesu.

Statystyki pokazują, że z social mediów aktywnie korzysta aż 70% Polaków. Media społecznościowe mają ogromny wpływ na to, w jaki sposób ludzie się komunikują, konsumują treści i wchodzą w interakcje z markami i innymi użytkownikami internetu (znaczna większość ludzi używa nich codzienne). SoMe są także istotnym narzędziem w tworzeniu długofalowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa, pozwalającym na budowanie relacji z klientem. Z tego powodu potrzebna jest coraz większa liczba specjalistów, którzy będą odpowiedzialni za zarządzanie obecnością firm i organizacji na platformach social media. Social media manager to bez wątpienia zawód przyszłości.

Co powinien umieć social media manager?

Od osoby pracującej na stanowisku social media managera wymaga się wszechstronnej wiedzy. Powinna ona być dobrze zorientowana w świecie różnych platform społecznościowych i prowadzenia w nich kampanii reklamowych. Musi mieć „lekkie pióro”, aby tworzyć interesujące i angażujące treści, a także umiejętności analityczne, żeby interpretować wyniki swoich działań. Przyda się także umiejętność tworzenia grafik i obróbki zdjęć oraz filmów.

Jeśli rozważasz taką ścieżkę zawodową, koniecznie zapoznaj się z ofertą kursu dla social media managerów w Żaku: https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/social-media-manager.

Social media manager bardzo często współpracuje z innymi działami w organizacji, m.in. z zespołem SEO, copywriterami, działem sprzedaży czy marketingu internetowego. Powinien zatem być osobą otwartą, komunikatywną i kreatywną. Ponadto musi posiadać umiejętność zarządzania zespołem, czyli m.in. motywowania swoich pracowników, dawania i przyjmowania feedbacku, planowania oraz organizowania pracy podwładnych czy podejmowania szybkich decyzji.

Social media manager – kurs

Aby zostać social media managerem, nie jest konieczne posiadanie żadnego konkretnego wykształcenia – zamiast tego potrzebne są konkretne kompetencje (np. z zakresu content marketingu, personal brandingu, reklamy w SoMe) oraz umiejętności praktyczne. Dobrym rozwiązaniem jest uczestnictwo w kursie dla social media managerów. Dzięki takiemu szkoleniu można dogłębnie poznać specyfikę pracy i nabyć kompleksową wiedzę.

Gdzie może pracować social media manager po ukończeniu kursu? M.in. w:

  • agencjach digitalowych,
  • agencjach PR-owych,
  • agencjach influencer marketingu,
  • działach marketingu firm prowadzących konta w social mediach.