Liczba użytkowników Instagrama cały czas rośnie. W Polsce jest ich prawie 9,2 mln. Platforma kojarzy się głównie z publikacją prywatnych zdjęć i fotorelacji, ale jest to także miejsce, w którym szukamy informacji o firmach i markach. Instagram stał się obecnie popularną witryną do skutecznej sprzedaży w sieci. Poznaj wszystkie możliwości tej platformy i dowiedz się, jak sprzedawać na Instagramie, nawet jeśli nie posiadasz sklepu internetowego.

Dlaczego warto sprzedawać na Instagramie?

  • Masz szansę dotarcia do ponad 9 mln Polaków, czyli wielu potencjalnych klientów i odbiorców twojej marki.
  • Social media są kanałem pierwszego wyboru, na którym informacji o firmie szuka młode pokolenie internautów (16-24 lata). Dla reszty użytkowników portale społecznościowe są drugim (za przeglądarką Google) źródłem informacji o marce w sieci (Hootsuite and We Are Social, raport Digital 2021).
  • Instagram to miejsce na promocję marki własnej dla twórców, artystów, rękodzielników, dietetyków, trenerów oraz osób oferujących innego typu usługi.
  • Dzięki platformie możesz sprzedawać praktycznie wszystko:produkty fizyczne i cyfrowe (ebooki, muzykę, grafiki), rękodzieło (sztukę, obrazy, makramy) i usługi (szkolenia, diety, zajęcia fitness).
  • Instagram umożliwia prowadzenie sprzedaży na wiele sposobów, nawet kiedy nie posiadasz sklepu internetowego.

Jak sprzedawać na Instagramie bez sklepu internetowego

Oprócz tradycyjnych sklepów internetowych możesz wykorzystać inne nowoczesne rozwiązanie e-commerce, jak platforma do sprzedaży w sieci 1koszyk od home.pl.

To najszybszy sposób na rozpoczęcie profesjonalnej sprzedaży w internecie. Wystarczy założyć darmowe konto, a następnie dodać produkty do panelu administracyjnego (również produkty cyfrowe lub usługi). 1koszyk idealnie sprawdzi się do sprzedaży w social mediach – możesz zaoferować swojemu klientowi wszystkie udogodnienia e-commerce: płatność przelewem internetowym, wysyłkę kurierem i do paczkomatów, bez konieczności zakładania sklepu.

Jak działa 1koszyk?

Rejestrujesz się za darmo. Następnie konfigurujesz konto według własnych preferencji (wybierasz kuriera, uruchamiasz metodę płatności online). Na końcu dodajesz produkty. Do każdego z nich możesz wygenerować link (a także kod QR i NFC), który udostępniasz na wybranej platformie (social media, strona www, blog). Klient po kliknięciu w link zostanie przekierowany do koszyka z produktem, gdzie może sfinalizować zakup. Cała ścieżka zakupowa wygląda tak jak w sklepie internetowym – klient uzupełnia dane do wysyłki, wybiera kuriera i opłaca zamówienie (może też zostawić komentarz dla sprzedawcy). Korzystając z platformy 1koszyk, nie płacisz za prowadzenie konta – masz tylko stałą, niską prowizję od sprzedaży.

Jak sprzedawać na Instagramie?
Platforma udostępnia wiele skutecznych rozwiązań sprzedażowych. Przekształć swoje konto na firmowe, aby wykorzystać jak najwięcej z nich.  Oto sposoby na to, jak sprzedawać na Instagramie:

Instagram Shop
Instagram umożliwia w ramach swojej platformy stworzenie sklepu, w którym możesz jednocześnie prezentować i sprzedawać produkty. Sklep założysz w Menadżerze sprzedaży (usługa na Facebooku, która służy do zarządzania asortymentem i sprzedażą na Facebooku i Instagramie). Dodaj kategorie lub same produkty – ze zdjęciem, krótkim opisem i linkiem. Płatność i zakup odbywają się poza platformą Instagram. Możesz przekierować klienta do produktu w swoim sklepie internetowym lub do 1koszyka. Posiadając sklep na Instagramie, możesz oznaczać na zdjęciu w poście produkty ze sklepu. Możesz je również oznaczać z linkiem w Stories z informacją „Kup teraz!”.

Instagram Shop umożliwia sprzedaż jedynie produktów fizycznych na terenie Polski. Aby założyć sklep, musisz posiadać konto firmowe na Facebooku i na Instagramie.

Link BIO
Instagram umożliwia dodanie jednego aktywnego linku – w biogramie. Od niedawna wszystkie konta mogą także udostępniać link w relacji Instagram Stories – pamiętaj, że znikają one po 24h. Jeżeli zależy ci na sprzedaży konkretnego produktu, pisz o nim w postach i kieruj swoich obserwujących do linku w BIO.

Wiadomości chat (DM)
Większość zakupów na Instagramie odbywa się poprzez komunikację z klientem (DM). Sprzedaż za pomocą wiadomości jest czasochłonna i wymaga od kupującego podawania danych wrażliwych (adres, numer telefonu, e-mail). Aby usprawnić i przyspieszyć cały proces oraz zagwarantować klientowi poczucie bezpieczeństwa, możesz wykorzystać platformę 1koszyk od home.pl. Wystarczy, że wyślesz mu w wiadomości link do produktu, którym jest zainteresowany – klient zostanie przekierowany do koszyka, gdzie może sam wpisać swoje dane do wysyłki, wybrać kuriera i zapłacić.

Posty
Instagram opiera się na treści wizualnej: zdjęciach w postach. Odpowiednio wyeksponowane fotografie przyciągną uwagę i zachęcą ludzi do obserwowania twojego profilu. W treści opisowej postów nie możesz dodawać aktywnych linków do produktów. Jeżeli publikujesz post sprzedażowy, kieruj klienta do linku w BIO. W zależności od platformy e-commerce, z której korzystasz – przekierujesz go do produktu w e-sklepie lub 1koszyku. Jeżeli prowadzisz sklep na Instagramie, możesz oznaczyć produkty ze sklepu na zdjęciu w poście.

Instagram Stories
Stories na Instagramie to miejsce, gdzie angażujesz klientów. Możesz wykorzystać je do przedstawienia twojego biznesu od środka. Dzięki temu twoja firma zyska „ludzką twarz” (twoją lub twoich pracowników). Angażuj klientów w integrację ze swoją marką właśnie za pomocą relacji – zadawaj im pytania i udostępniaj ankiety (np. „co chcieliby widzieć w twoim asortymencie”). Możesz też promować konkretne produkty i wykorzystać relację do sprzedaży – dodaj link z przekierowaniem do koszyka zakupowego. Stories na Instagramie „żyją” tylko 24 h.

Transmisje live
Co czwarty Polak kupuje podczas transmisji na żywo. Najczęściej sprzedawana jest odzież, obuwie i akcesoria. Główną przyczyną rosnącej popularności sprzedaży live są emocje, które wywołuje – klient ma wrażenie, że zna sprzedawcę (widzi go) i może z nim porozmawiać (za pomocą komentarzy może zapytać o rozmiar, inny kolor lub szczegóły zakupu). To w pewnym sensie namiastka sklepu stacjonarnego. Pojawia się także adrenalina (np. uda nam się „zaklepać” prezentowany produkt lub sprzedawca odniesie się do naszego komentarza). Czujemy też w pewnym sensie przynależność do grupy osób, która bierze udział w live. Wszystkie te odczucia wpływają na rosnącą popularność transmisji sprzedażowych (także na Facebooku i TikToku).

Jak uprościć i zwiększyć skuteczność sprzedaży za pomocą live? Korzystając z platformy 1koszyk od home.pl i sprzedając linkiem do produktu bez konieczności długiej wymiany informacji po zakończeniu transmisji. Link możesz wysłać w wiadomości (DM) lub dodać w odpowiedzi na komentarz. Im krótsza droga klienta do zakupu, tym większa szansa na jego finalizację.

Zacznij sprzedawać na Instagramie!

Jeżeli masz już konto na Instagramie i zebrałeś sporą grupę obserwujących, wykorzystaj platformę do skutecznej i profesjonalnej sprzedaży w sieci. Nie musisz zakładać sklepu internetowego – wystarczy, że zarejestrujesz się na darmowym koncie 1koszyk.