Firmy EPIC VR – producent gier VR i zarazem doświadczony Software House VR/AR oraz Forestlight Games – producent gier na PC i konsole łączą siły i zapowiadają szereg wspólnych działań. Na mocy podpisanej umowy Epic VR zaadoptuje wybrane produkcje z portfolio produkcyjnego warszawskiego studia na platformy wirtualnej rzeczywistości.

Pierwszym projektem osadzonym w świecie Virtual Reality będzie gra Dolphine Trainer VR. Premiera tytułu planowana jest na Q3 br. Jednocześnie Studia planują współpracę przy tworzeniu innych gier VR. Obie firmy z Grupy kapitałowej PlayWay przygotowują się do debiutu na NewConnect. Wcześniej przeprowadzą emisje akcji.

 

– VR to technologia, w której się specjalizujemy. Dzięki podpisanej umowie ze studiem Forestlight Games, zrealizujemy VR-owe wersje kilku wybranych produkcji spółki. W pierwszej kolejności będzie to gra Dolphine Trainer VR, która pozwoli użytkownikom wcielić się w rolę trenera delfinów. Tytuł przystosujemy do wymagać popularnych gogli Facebooka – Oculus Quest. Rozpoczęliśmy już prace nad prototypem mechanik rozgrywki. Już na tym etapie widzimy, że gra idealnie wkomponowuje się w technologię Virtual Reality. Planujemy, aby produkcja pojawiła się na rynku w drugiej połowie tego roku – informuje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu Epic VR. – Gry VR są powszechnie dostępne i równie atrakcyjne dla graczy jak tradycyjne. Co więcej, angażują nie tylko dłonie, a całe ciało graczy. – komentuje.

 

Zadaniem gracza w Dolphine Trainer VR będzie praca z delfinami. Podczas rozgrywki użytkownik pozna podwodny świat i dowie się jak zachowują się wodne zwierzęta, zdobędzie także wiedzę jak z nimi współpracować.

 

– Cieszę się, że przy realizacji Dolphine Trainer VR wspiera nas studio Epic VR, które jest bardzo doświadczone w technologii Virtual Reality. Symulator trenera delfinów będzie naszym pierwszym wspólnym projektem, ale nie ostatnim. Planujemy rozwinięcie naszej kooperacji i zaadaptowanie do świata VR jeszcze inne nasze autorskie tytuły.  Rollercoaster Mechanic, czy Lifeguard Simulator wydają się być idealne dla tej technologii – mówi Tomasz Mazur, Prezes Zarządu Forestlight Games.

 

Studia nawiązały również porozumienie dotyczące szerszej współpracy, w planach jest także stworzenie wspólnej większej produkcji. Szczegóły dalszej współpracy zaprezentujemy już niebawem. – dodaje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu Epic VR.

Core business Epic VR przede wszystkim zakłada produkcję gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. Wkrótce przedstawimy pierwszą pre-produkcję naszego autorskiego tytułu. W pierwszej kolejności stworzymy gry VR kompatybilne z goglami Oculus Quest i Oculus Quest 2 oraz w wersji na PC VR. Docelowo chcemy, aby nasze tytuły dostępne były również w wersjach mobilnych i konsolowych. – komentuje Prezes Zarządu Epic VR.

Krakowski zespół stworzył również wiele produkcji VR na zlecenie partnerów biznesowych, m.in. grę VR z zakresu sportów ekstremalnych, w której wspinamy się na szczyt góry, czy dynamiczną strzelankę osadzoną w neo-cyberpunkowym świecie Shooter – Metro VR. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy Epic VR będzie rozpoczęcie procesu przekształcenia w Spółkę Akcyjną oraz emisja akcji. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na realizację zaplanowanych tytułów. Proces poprzedzi planowany na przełom 2021/2022 debiut Epic VR na rynku NewConnect.

Do debiutu na NewConnect przygotowuje się także Forestlight Games. W marcu br. firma pozytywnie przeszła proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Przed upublicznieniem spółki, które planowane jest w połowie roku, Forestlight Games planuje przeprowadzenie emisji akcji. Środki od inwestorów firma chciałaby przeznaczyć na sfinansowanie i marketing autorskich tytułów. Aktualnie spółka koncentruje się na pracach nad Dokumentem Informacyjnym, który następnie złoży do GPW w Warszawie.

 

Newseria.pl