W najnowszej 69 wersji Opera (NASDAQ: OPRA) jako pierwsza przeglądarka oferuje Twittera wbudowanego w pasek boczny. Opera posiada wbudowaną blokadę reklam i trackerów, bezpłatny wbudowany w przeglądarkę VPN, portfel kryptowalut oraz zintegrowane komunikatory mediów społecznościowych. Nowa funkcja w postaci zintegrowanego Twittera pojawia się niedługo po tym, jak uruchomiono wbudowane wsparcie dla Instagrama. Co ciekawe w marcu br. odnotowano rekordową liczbę 73 mln unikalnych użytkowników komputerowej wersji Opery.

 

Twitter łatwiejszy w obsłudze

Według przeprowadzonego przez Operę badania, 62% użytkowników Twittera w USA chciałoby z niego łatwiej korzystać w wersji komputerowej. 39% z nich zagląda na platformę kilka razy dziennie. Teraz wygodniej im będzie przeglądać feed lub wyszukiwać, bezpośrednio z przeglądarki.

Dla aktywnych użytkowników Twittera wbudowanie go w pasek bocznym będzie idealnym rozwiązaniem. – mówi Maciej Kocemba, Dyrektor ds. produktów w Operze. – Użytkownicy Twittera chcieli mieć możliwość łatwiejszego korzystania z aplikacji na komputerze stacjonarnym. Dopracowaliśmy Operę właśnie pod tym kątem.

Korzystając z klawiatury i dużego ekranu łatwiej jest także tweetować i wysyłać wiadomości. Twitter bezpośrednio w pasku bocznym przeglądarki jest też wygodniejszy niż sięganie po smartfon lub otwieranie specjalnej aplikacji desktopowej, szczególnie kiedy chcemy śledzić wiadomości z ostatniej chwili.

Throwback Thursday czy #Caturday, nikt nie lubi marnować czasu szukając karty, w której ostatnio otwierał Twittera. – dodaje Kocemba.

Aby uruchomić Twittera w przeglądarce, wystarczy kliknąć trzy kropki na dole paska bocznego i wybrać „Ustawienia paska bocznego”. Można też kliknąć prawym przyciskiem myszy na pasek boczny i wybrać Twittera w części „Komunikatory”. Po pojawieniu się ikony Twittera na pasku bocznym wystarczy zalogować się na swoje konto, aby móc korzystać z aplikacji bezpośrednio z przeglądarki.

Opera dodaje wbudowanego Twittera na pasku bocznym

Większość użytkowników internetu chce korzystać z mediów społecznościowych zintegrowanych z przeglądarką

 Z badania przeprowadzonego przez Operę, wynika, że prawie 3/4 korzystających z internetu Amerykanów uważa, że media społecznościowe wbudowane w przeglądarkę na komputerze to wygodne rozwiązanie. Integracja z Twitterem pokazuje, że Opera jest najbardziej przyjazną dla mediom społecznościowym przeglądarką. Wcześniej w Operze wprowadzono już wbudowane wsparcie dla Instagrama, Telegrama, Facebook Messengera czy Whatsappa, a także VKontakte.

Od jakiegoś już czasu naszym działaniom przyświeca filozofia, aby Opera stała się najlepszą przeglądarką dla mediów społecznościowych i zintegrowała wszystkie najważniejsze usługi. – mówi Maciej Kocemba. –  To, że to dobry kierunek pokazuje nam rosnąca liczba użytkowników Opery. Coraz więcej osób korzysta także właśnie z wbudowanych messengerów.

 

Wyniki badania użytkowników Twittera

Przed udostępnieniem tej funkcji, Opera przeprowadziła przez Pollfish badanie na grupie tysiąca użytkowników internetu z USA, aby sprawdzić jak korzystają z Twittera. Respondenci śledzili na nim wiadomości z ostatniej chwili (44%) oraz wiadomości ogólnie (49%), spędzali wolny czas (44%) oraz dowiadywali się, co się dzieje, przy okazji oglądania telewizji, sportu lub wydarzeń na żywo (26%).

Najnowsza wersja Opery zawiera także widget pogodowy na stronie startowej, usprawnienia w Kontekstach i wizualną nawigację zakładek.

Opera jest dostępna na Windowsa, Maca i Linuxa. Pobierz na https://opera.com