MediaTek zaprezentował dwa nowe procesory przeznaczone do smartfonów dla gier — Helio G35 i Helio G25. W przeciwieństwie do innych nowości producenta, te układy są ukierunkowane na urządzenia budżetowe.
Dzięki nowym produktom firma zamierza przejąć rynek smartfonów o niższego cenowego segmentu. Zarówno Helio G35, jak i Helio G25 zapewniają technologię HyperEngine, która zapewnia płynniejszą pracę „ciężkich” gier dzięki optymizacji zarządzania zasobami urządzenia.
Oba procesory mają ośmiordzeniową konfigurację z rdzeniami Cortex A53. W Helio G35 są przetaktowane do 2,3 GHz, w Helio G25 maksymalna częstotliwość to 2 GHz. Za grafikę odpowiadają 12-nanometrowe układy IMR PowerVR GE8320 pracujące z częstowliwością 650 MHz i 680 MHz.
Technologia HyperEngine zarządza mocą procesora centralnego i GPU, a także pamięcią urządzenia. Poza tym będzie w stanie jednocześnie włączyć Wi-Fi lub LTE, jeśli smartfon ma problemy z połączeniem bezprzewodowym.
Po stronie sprzętowej Helio G35 obsługuje kamery o rozdzielczości do 25 megapikseli lub podwójny moduł z dwoma 13-megapikselowymi czujnikami. Helio G25 współpracuje z jedną kamerą o rozdzielczości 21 MP lub dwiema o rozdzielczości 13 i 8 MP. Oba układy umożliwiają nagrywanie wideo 1080p przy 30 klatkach na sekundę z elektroniczną stabilizacją, działanie funkcji AI lub fotografowanie z efektem bokeh.
G35 umożliwia korzystanie z ekranu o rozdzielczości do Full HD+, A G25 do HD+. Ze standardów komunikacji jest obsługa 4G Dual SIM, VoLTE / ViLTE, dwuzakresowe Wi-Fi, Bluetooth 5.0 i radio FM. Praca w sieciach piątej generacji nie jest przewidziana. Pierwszym smartfonem opartym na MediaTek Helio G35 będzie Realme C11.
Zostaw komentarz