Jesteś tutaj:--, Top7-Wystartował Rejestr Danych Kontaktowych – dołącz już dziś

Wystartował Rejestr Danych Kontaktowych – dołącz już dziś

RDK wystartował  w ramach Systemu Rejestrów Państwowych. Nowopowstały rejestr ma na celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel.

Dobrowolnie i bezpłatnie

– Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Do tej pory przepisy na to nie pozwalały – urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, ale tylko do realizacji sprawy, do której numer został podany. W każdym innym przypadku do dyspozycji zostawała mu „tradycyjna”, papierowa forma komunikacji.

– RDK to kolejny krok ku usprawnieniu realizacji wszelkich usług – mówi szef MC. – Naszym celem jest ograniczenie do absolutnego minimum konieczności osobistego stawiania się obywateli w urzędach. RDK to również spore oszczędności dla samych urzędów – sms czy email są nieporównywalnie tańsze i szybsze, niż wysyłanie listów poleconych, ponadto znacznie skraca się czas potrzebny na realizację sprawy urzędowej – dodaje minister cyfryzacji.

 

Czy moje dane będą bezpieczne?

Dodatkowo, dzięki RDK urzędy – z wyprzedzeniem – będą mogły informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o przysługujących nam świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.

Co istotne, na podane adres email i numer telefonu nie będą przekazywane żadne oficjalne dokumenty. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu. Dane kontaktowe mogą być wykorzystywane jedynie do informowania obywatela o sprawach administracyjnych.

Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy (do dnia uruchomienia RDK ponad 2000 pracowników urzędów uzyskało odpowiednie certyfikaty). Nie ma więc ryzyka, że adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce.

WAŻNE! Dane z RDK możecie w każdej chwili zmienić lub usunąć. W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, pamiętajcie o ich aktualizacji.

Jak przekazać dane do RDK?

To proste. I możliwe na dwa sposoby. Jeśli chcecie zrobić to online – wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego.

Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Teraz wystarczy, że wpiszecie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em i… gotowe!

Jeśli nie macie przy sobie telefonu i dostępu do poczty – kody, które otrzymacie są ważne przez 24h. Użyjcie ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Swoje dane możecie przekazać do RDK także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

Budowa Rejestru Danych Kontaktowych została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Źródło:
ministerstwo Cyfryzacji


Autor |2019-12-23T19:10:49+02:0024 grudnia 2019 08:07|Kategorie: Newsy, Top7|3 komentarze

3 komentarze

  1. xxx 27 grudnia 2019 w 19:35 - Odpowiedz

    ryzyko że adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce – zawsze jest a to że ktoś jest przeszkolony to żadna przeszkoda

  2. Kamil 29 grudnia 2019 w 19:01 - Odpowiedz

    Ważne aby skarbówka miała aktualne dane szczególnie wywiad skarbowy xD. Jak komuś przyjdzie do głowy podać im adres email, To podajcie inny niż ten który służy do mediów społecznościowych, zakupów internetowych np. aukcje, czy azjatyckie sklepy wysyłkowe. Z portali społecznościowych urząd może się dużo dowiedzieć np. że odbyło się wesele i młoda para dostała dużo drogich prezentów. Nie wiem czy wiecie ale istnieje przepis mówiący o tym że musi być odprowadzony podatek od pieniędzy które państwo młodzi dostaną na weselu od gości. Tak tak, raz opodatkowane pieniądze muszą być opodatkowane ponownie.

  3. Tomek 19 stycznia 2020 w 13:39 - Odpowiedz

    Na tej stronie można znaleźć obrazkową instrukcję dodawania swoich danych do Rejestru:
    https://informatykzakladowy.pl/rejestr-danych-kontaktowych-osob-fizycznych-obrazkowa-instrukcja-dodawania-swoich-danych/

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.