Maxcom, jeden z czołowych producentów i dystrybutorów telefonów komórkowych w Europie, wypracował w pierwszym półroczu 2018 roku 4,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 16,7  proc. w ujęciu rok do roku. W analizowanym okresie grupa osiągnęła 45,9 mln zł przychodów.

– Mamy za sobą udany początek roku. Pomimo niewielkiego spadku przychodów udało nam się znacząco poprawić zyski. W ostatnich miesiącach pierwszego półrocza rozpoczęliśmy sprzedaż samrtfonów Meizu, ich większy wpływ na wyniki spółki będzie widoczny w kolejnych kwartałach – mówi Andrzej Wilusz, Wiceprezes Maxcom – Ze względu na sezonowość sprzedaży w branży, historycznie największą wagę w wynikach ma III i IV kwartał. A szczególnie ostatni kwartał roku, który bywa nawet lepszy od całego pierwszego półrocza. Taka sytuacja może mieć miejsce w tym roku dodaje Wiceprezes.

Zarządu Maxcom podtrzymuje prognozę wyników na 2018 r. Zakłada ona wypracowanie w 2018 r. wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost ponad 30 % w porównaniu do 2017 r.) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost ponad 38 % w porównaniu do 2017 r.).

Podstawowe dane finansowe za I pół. 2018 rok

 

I półrocze 2017 r.

 

I półrocze 2018 r.

 

Dynamika

Przychody (mln zł) 48,4 45,9 94,8%
Zysk operacyjny (mln zł) 3,7 4,5 121,6%
Marża operacyjna 7,6% 9,8% 128,9%
Zysk netto (mln zł) 3,6 4,2 116,7%
Marża netto 7,4% 9,1% 123%

 

Dynamiczny  wzrost  zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto to m.in. efekt większej marży realizowanej ze sprzedaży zagranicznej oraz zmniejszenia kosztów działalności operacyjnej Grupy (spadek o 7 proc.).

Biorąc pod uwagę profil działalności Maxcom, wszystkie wskaźniki finansowe Grupy znajdują się na bezpiecznym poziomie.

Maxcom, w pod koniec I pół. 2018 r. został autoryzowanym dystrybutorem smartfonów Meizu w Polsce. Smartfony jednego z największych na świecie producentów, uzupełniają portfolio produktów Maxcom. Spółka swoją ofertę kieruje już do wszystkich grup wiekowych.

Jeszcze przed końcem roku dostępne będą kolejne modele smartfonów Meizu: 16X, M8, M8 Lite i X8. Są to urządzenia najnowszej generacji, ze stylowym designem i zaskakująco atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny. Obserwujemy duże zainteresowanie i wyczekiwanie na nowości  – mówi Arkadiusz Wilusz.

W IV kwartale ruszy też sprzedaż nowych modeli telefonów marki Maxcom klasycznych telefonów z łącznością 4G oraz VoWiFi i VoLTE z oprogramowaniem KaiOS i funkcjami smartfona, m.in. dostępem do aplikacji Facebook, Google Maps, Games.

W IV kwartale ruszy także sprzedaż MAXCOM MS459 HARMONY dedykowanego seniorom  z unikalnym na rynku, dostępem do funkcji telefonu z komputera lub innego urządzenia w dowolnym czasie i miejscu.

Wciąż zwiększamy skalę działalności zarówno poprzez umocnienie pozycji na dotychczasowych rynkach, jak i poprzez wchodzenie na nowe rynki w Europie i poza nią. Oczekujemy, że podjęte działania pozwolą osiągnąć jeden z naszych głównych celi strategicznych jakim jest uzyskanie pozycji lidera w Europie na rynku telefonów komórkowych dla seniorów oraz zbudowanie wiodącej pozycji w Europie w segmencie telefonów klasycznychmówi Andrzej Wilusz.

źródło: Maxcom