Na dzień 30 czerwca 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat (Polkomtel/Plus)  świadczyła ponad 9,644 mln usług telefonii komórkowej i 1,967 kart SIM z dostępem do Internetu, w modelu kontraktowym (7.098.239) + 4,2% r/r i przedpłaconym (2.545.749) + 2,7% r/r. Liczba usług świadczonych przez grupę Cyfrowego Polsatu wzrosła w drugim kwartale o 119,3 tys., najmocniej od trzeciego kwartału 2017 roku – czytamy w raporcie grupy za 1H 2018.

Wzrost o 133,7 tys. usług miał miejsce w przypadku modelu abonamentowego, a liczba usług przedpłaconych (prepaid) spadła o 14,4 tys.

GCP 1H 2018

 

GCP 1H 2018 2

 

GCP 1H 2018 3

GCP 1H 2018 4

Podsumowanie wyników za 2Q 2018 r.

Zysk operacyjny Grupy Polsat (EBIT) na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości i bez uwzględnienia Grupy Netia wyniósł 488 mln PLN i spadł r/r o 5,5%. EBIT uwzględniający wpływ MSSF 15 i wyniki Grupy Netia wyniósł 476 mln PLN.

Łączna liczba klientów kontraktowych wyniosła 5,724 mln na koniec 2Q’18 (-1,6% r/r), przede wszystkim na skutek konsolidacji kontraktów pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącym wskaźniku nasycenia RGU na jednego klienta (wzrost o 5,2% r/r).

Liczba RGU telefonii komórkowej wzrosła r/r o 287K (+4,2%), osiągając poziom 7,098 mln na koniec 2Q’18, przede wszystkim w efekcie skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta oraz wprowadzenia do sprzedaży w lutym 2018 r. nowych, atrakcyjnych taryf adresowanych do klientów kontraktowych, jak również wysokiego popytu wśród klientów biznesowych (usługi m2m).
Liczba RGU dostępu do szerokopasmowego Internetu mobilnego na koniec 2Q’18 wyniosła 1,804 mln i była wyższa r/r o 31K, czyli o 1,8%. Przy zastosowaniu aktualnie obowiązujących standardów raportowania (MSSF 15) ARPU na klienta kontraktowego wzrosło o 2,1% do poziomu 82,9 zł w 2Q’18 z poziomu 81,2 zł odnotowanego w 2Q’17. Cyfrowy Polsat od początku 2018 roku publikuje wyniki w nowym standardzie rachunkowości, tzw. MSSF 15.

Wskaźnik odpływu klientów (churn) spadł o 0,3 p.p. do poziomu 8,3% w 12-miesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca 2018 r. w porównaniu do 8,6% w okresie 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2017 r. Jest to przede wszystkim efekt wysokiej lojalności klientów usług łączonych, co jest efektem skutecznej realizacji strategii multiplay podkreślono.

Liczba świadczonych aktywnych usług przedpłaconych spadła r/r o 85K, czyli o 3,0% do 2,769 mln na koniec 2Q’18. Wprowadzona w 2016 r. przez ustawodawcę regulacja narzuciła na klienta obowiązek rejestracji nowo zakupionych kart przedpłaconych, co spowodowało obserwowany na całym rynku znaczący spadek nowych aktywacji. Równocześnie dzięki postępującemu ujednoliceniu cen pomiędzy taryfami dla usług kontraktowych i przedpłaconych, istotna część klientów decyduje się skorzystać z oferty usług kontraktowych – czytamy w raporcie.

W 2Q’18 ARPU na RGU prepaid wyniosło 20,4 zł w porównaniu do 20,5 zł w analogicznym okresie 2017 r. Obserwowana stabilizacja ARPU w segmencie usług przedpłaconych jest zgodna z naszymi oczekiwaniami – dodano.

Cyfrowy Polsat wydał na inwestycje w okresie kwiecień-czerwiec 176,2 mln zł (o 16 proc. mniej niż przed rokiem).

Poniżej tabela (za PAP Biznes) z liczbą usług świadczonych przez Cyfrowy Polsat na koniec drugiego kwartału 2018 roku w porównaniu z poprzednimi okresami:

2017 2018
II kw. III kw. IV kw. I kw. II kw.
Łączna liczba usług (na koniec okresu) 16 273 840 16 410 325 16 522 597 16 579 337 16 698 622
zmiana 57 712 136 485 112 272 56 740 119 285
USŁUGI KONTRAKTOWE
liczba usług (na koniec okresu) 13 419 539 13 530 164 13 685 044 13 796 153 13 929 804
-zmiana 82 501 110 625 154 880 111 109 133 651
w tym:
Płatna telewizja 4 835 534 4 882 505 4 942 640 4 984 391 5 027 520
-zmiana 49 587 46 971 60 135 41 751 43 129
Telefonia komórkowa 6 810 999 6 864 787 6 932 676 6 997 850 7 098 239
-zmiana 25 997 53 788 67 889 65 174 100 389
Internet 1 773 006 1 782 872 1 809 728 1 813 912 1 804 045
-zmiana 6 917 9 866 26 856 4 184 -9 867
Liczba klientów na koniec okresu 5 819 386 5 791 841 5 776 598 5 743 832 5 724 492
-zmiana -28 015 -27 545 -15 243 -32 766 -19 340
ARPU na klienta (PLN) 89,6 88,4 89 88,7 89,6
-zmiana 0,5 -1,2 0,6 -0,3 0,9
USŁUGI PRZEDPŁACONYCH
Łączna liczba usług (na koniec okresu) 2 854 301 2 880 161 2 837 553 2 783 184 2 768 818
-zmiana -24 789 25 860 -42 608 -54 369 -14 366
w tym:
Płatna telewizja 57 183 63 627 79 561 75 159 59 722
-zmiana 8 959 6 444 15 934 -4 402 -15 437
Telefonia komórkowa 2 616 592 2 623 950 2 579 613 2 539 402 2 545 749
-zmiana -29 885 7 358 -44 337 -40 211 6 347
Internet 180 526 192 584 178 379 168 623 163 347
-zmiana -3 863 12 058 -14 205 -9 756 -5 276
ARPU na usługę (PLN) 20,5 20,2 20,1 20,1 20,4
-zmiana 1,8 -0,3 -0,1 0,3
NADAWANIE I PRODUKCJA TELEWIZYJNA
Udział w oglądalności (proc.) 24,9 24,4 24,4 23,9 24,2
Udział w rynku reklamy (proc.) 27,6 28,6 27 26,9 26,7

źródlo: Grupa Cyfrowy Polsat

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [1.08 MB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [2.67 MB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [663.99 KB]