Projektor z ekranem lub monitor to dzisiaj podstawowy element wyposażenia sal konferencyjnych i wszelkich pomieszczeń, gdzie odbywają się spotkania lub wideokonferencje. Takie rozwiązania, mimo że nowoczesne, niekoniecznie idą w parze z coraz bardziej popularną interaktywnością spotkań i sposobem pracy z wykorzystaniem możliwości Office365 i narzędzi Windows Ink.

Funkcjonalność monitorów dotykowych wykracza istotnie poza to, co dziś znamy. Z biznesowego punktu widzenia o wiele bardziej sensowna wydaje się inwestycja w monitor dotykowy zamiast projektora czy monitora. Dwa ostatnie pełnią wyłącznie funkcje wyświetlaczy, podczas gdy rozbudowane funkcjonalności tych pierwszych angażują uczestników w znacznie większym stopniu czyniąc spotkanie bardziej efektywnym. Co ważne, do ich wykorzystania nie jest wymagana znajomość specjalnego oprogramowania – w zupełności wystarczą podstawy użytkowania popularnych pakietów biurowych. Elastyczność  integracji z dostępną infrastrukturą na pewno docenią menedżerowie IT. Z kolei osoby odpowiedzialne za budżet firmy czy instytucji oszczędzą pieniądze dzięki prostocie użytkowania (sprzęt nie stoi bezużytecznie, ale jest aktywnie wykorzystywany), zwiększeniu efektywności spotkań oraz zmniejszeniu liczby wyjazdów służbowych, delegacji i kosztów związanych z zakwaterowaniem.

wideokonferencja 2

Monitor dotykowy a projektor i monitor wielkoformatowy

Prezentacja Power Point czy wyświetlanie zawartości pliku Excel za pomocą projektora lub na monitorze należy do klasyki wszelkich prezentacji. Jednak taka technika prezentowania najczęściej ogranicza się do przełączania slajdów i ekranów oraz ich omawiania.
Wykorzystanie monitorów dotykowych przenosi użytkowników na nowy, wyższy i bardziej intuicyjny system pracy. Prezentacje można prowadzić bez konieczności podchodzenia co jakiś czas do komputera, a na wyświetlane treści i dokumenty można nanosić m.in. notatki i komentarze. Wynikami pracy możemy podzielić się od razu, wysyłając pliki np. do uczestników spotkania. Eliminuje to w znacznym stopniu konieczność robienia podsumowań po spotkaniach. Takie rozwiązanie może być szczególnie pożądane np. przez działy marketingu lub księgowości firm i korporacji.
Zmiana sposobu pracy w sali konferencyjnej pozwalająca na pełną aktywność wszystkich uczestników spotkania to jedna z najważniejszych zalet monitorów dotykowych. Składa się na to zdolność do rozpoznawania gestów takich jak pisanie, wymazywanie, przemieszczanie się po dokumencie oraz powiększanie i zmniejszanie. Odbywa się to automatycznie bez potrzeby ręcznego wyboru narzędzi. Wspomniane opcje są dostępne w systemie Windows pod aplikacjami Office365 oraz Windows Ink – mówi Robert Pusz z firmy Newline Interactive, producenta monitorów dotykowych.

Korzyści dla użytkowników

Użytkownicy docenią pełny, 178-stopniowy kąt widzenia i doskonałą jakość obrazu, znacznie lepszą niż w tradycyjnych monitorach dotykowych. Bardzo ważna jest czułość i wysoka precyzja pisania, ponieważ odległość między końcówką pisaka a samym panelem LCD (schowanym za przednią szybą ochronną) wynosi tylko 2mm, a w rozwiązaniach konkurencyjnych jest to nawet 8mm. Wszystkie te cechy są zaletą technologii Optical Bonding zastosowanej w monitorach Newline.

wideokonferencja 3

Korzyści dla biznesu

Wspomniane wyżej rozwiązania z pewnością zainteresują użytkowników biznesowych oraz instytucje, dla których praca zespołowa czy praca z klientami z kraju i całego świata to codzienność. Istotnym argumentem przemawiającym za taką inwestycją może być wspomniana już oszczędność czasu oraz pieniędzy. Dzięki kompatybilności z aplikacjami Microsoft, praca na monitorach Newline jest zbliżona do pracy jak na kartce papieru. Użytkowanie aplikacji Word, Excel, PowerPoint, OneNote i plików PDF czy po prostu stron www stała się naturalna jak nigdy dotąd. Przełączanie pomiędzy poszczególnymi funkcjonalnościami odbywa się automatycznie, a pliki z notatkami możemy wysłać do uczestników jeszcze w trakcie spotkania, unikając czasochłonnych podsumowań, które należałoby zrobić zaraz po spotkaniu. Prowadzenie spotkań, narad czy telekonferencji wkracza dzięki temu na nowy, wyższy poziom i to bez konieczności instalacji czy nauki nowych programów  – dodaje Robert Pusz.

Korzyści dla szkół

Inteligentne monitory to domena nie tylko biznesu, lecz także interesująca propozycja dla szkół. Uczniowie, dla których obsługa smartfonów oraz tabletów to codzienność z łatwością poradzą sobie z intuicyjnymi monitorami, które mogą trafić do ich szkół nawet przy wsparciu rządu i samorządów w ramach akcji „Aktywna tablica”, realizowanego w Polsce od 2017 roku. Dla wielu szkół może to być ostatni dzwonek na udział w trwającym do 2019 roku projekcie. Tylko w tym roku programem ma być objętych ok. 5000 szkół w całym kraju. Oprócz rynku polskiego jesteśmy aktywni we wszystkich krajach Europy Wschodniej, jak np. kraje bałtyckie, Czechy, Węgry, Rumunia, Rosja czy Ukraina – kończy Robert Pusz.
Nie bez znaczenia jest współpraca Newline Interactive z Microsoft w zakresie rozwoju funkcjonalności narzędzi Windows Ink i Office365. Należy przypomnieć, że Office365 jest udostępniany placówkom edukacyjnym za darmo, co w połączeniu z monitorami Newline serii VN , które automatycznie rozpoznają gesty pod Windows stawia je w segmencie premium, lecz wciąż w przystępnej cenie.

Ile to kosztuje?

Monitory Newline Interactive w ofercie polskich dystrybutorów są dostępne w trzech wariantach przekątnej ekranu. Sugerowana cena detaliczna modelu VN65” to 12600 PLN, wersja VN75” to wydatek rzędu 18500 PLN, natomiast monitor VN86” to koszt 25000PLN. Za ich dystrybucję na polskim rynku odpowiadają firmy Veracomp  oraz Agraf. Wszystkie wymienione monitory gwarantują obraz o rozdzielczości 3840×2160 pikseli oraz szeroką gamę dostępnych złączy, w tym HDMI 4k/60Hz na wejściu oraz wyjściu. W zależności od potrzeb monitory Newline Interactive można zamontować na ścianie lub na dedykowanym, mobilnym stojaku.
źródło: Newline