Wielkość widowni wideo online wynosi w Polsce już ponad 25 mln. Z roku na rok jest większa.

Pod koniec 2017 roku w zasięgu treści wideo było już 92% polskich internautów przy czym 90% tych użytkowników korzystało z krótszych treści a ponad 50% z serwisów VoD.

Przy tak dużych zasięgach nie dziwi fakt, iż marketerzy coraz częściej przywiązują wagę do jakości treści i reklamy wideo.

Szczególnie, że pod koniec 2017 roku mieliśmy kilka skandali z udziałem największego dostawcy powierzchni in-stream, You Tuba, gdzie reklamy znalazły się przy treściach wspierających min. terroryzm.

Brand Safety, bo o tym zjawisku mowa, sprawia, iż marketer jest nawet gotów ograniczyć ilość dostawców internetowych, tak aby zagwarantować sobie bezpieczne otoczenie dla swojej marki.

Widać wyraźnie, że wydawcy dostarczający sprawdzone i akceptowalne treści wideo są w ofensywie, zresztą pytania o bezpieczne programowo treści są obecnie najczęściej zadawanymi na rynku reklamy wideo – mówi w rozmowie z MarketNews24 Piotr Chrzanowski, managing director VideoTarget.pl.

Tym samym reklamodawcy postawili też znaczącą granicę pomiędzy profesjonalnymi treściami wideo, a tymi generowanymi przez użytkowników.

źródło: MarketNews24