Powszechnie dostępny RCS to wciąż melodia przyszłości. Format udoskonalany przez organizację GSMA już od 11 lat i propagowany przez Google zainteresował wprawdzie większość producentów smartfonów, jednak wciąż tylko 45 z kilkuset operatorów z całego świata postanowiło udostępnić użytkownikom “następcę SMS-a”.
Nieokreślony termin wejścia RCS w Polsce studzi entuzjazm rynku i każe rozglądać się za innymi technologiami, które wzbogacą kontakt marek z klientami. Na uwagę zasługuje conversational messaging, który łączy kanały rich media – Messengera, RCS oraz czat w przeglądarce internetowej. Czy rozwiązania tego typu pomogą w szybszym wdrożeniu RCS-a na świecie?
Powszechnie dostępny RCS to wciąż melodia przyszłości. Format udoskonalany przez organizację GSMA już od 11 lat i propagowany przez Google zainteresował wprawdzie większość producentów smartfonów, jednak wciąż tylko 45 z kilkuset operatorów z całego świata postanowiło udostępnić użytkownikom “następcę SMS-a”. Rozwiązaniem, które może przekonać operatorów do wdrożenia RCS-a, może być conversational messaging.
Czym jest conversational messaging?
Conversational messaging to wykorzystanie wielu kanałów komunikacyjnych w jednym systemie. Na przykład udostępniony przez SMSAPI interfejs LINK Conversations łączy w ten sposób kilka kanałów – Messengera, wspomnianego RCS-a oraz czat w oknie przeglądarki.
Po dołączeniu SMSAPI do grupy LINK Mobility, otrzymaliśmy bezpośredni dostęp do wielu rozwijanych tam technologii – w tym RCS. Rozumiemy jednak, jak trudne jest międzynarodowe wdrożenie tak nowoczesnego rozwiązania. Postanowiliśmy więc w praktyczny sposób przygotować klientów na pojawienie się RCS i wraz z naszym norweskim partnerem udostępniamy im LINK Conversations
ANDRZEJ OGONOWSKI, PR & BRAND DIRECTOR SMSAPI
LINK Conversations
W LINK Conversations smartfon wykorzystywany jest do nawiązania pierwszego kontaktu z klientem. Interfejs pozwala komunikować się np. poprzez przesłanie SMS-a z linkiem, który przenosi klienta na stronę czatu. Komunikując się tam z chatbotem użytkownik może załatwić swoje sprawy – np. w przypadku restauracji, klient dowie się czy może zarezerwować stolik na obiad, jakie jest aktualne menu lub jak zmienić czas rezerwacji. Interfejs pozwala także wykorzystać w ten sposób aplikację Facebook Messenger oraz RCS po jego wprowadzeniu na polskim rynku. Testy rozwiązania w Polsce, w ramach programu wczesnego dostępu, wraz z wybranymi klientami SMSAPI rozpoczną się w najbliższym czasie.
Kiedy więc RCS pojawi się w Polsce?
RCS to duża rewolucja w komunikacji tekstowej, która da SMS-om możliwości znane z Messengera. I chociaż technologia jest już gotowa to od telekomów zależy termin jej wprowadzenia. W niektórych krajach operatorzy częściowo ją udostępnili (np. w USA, Francji, czy Szwajcarii). Wciąż trwają prace nad jej udoskonaleniem, nad czym współpracują z Google partnerzy technologiczni z całego świata.
Co na to Apple?
Wyzwaniem dla powszechnego wprowadzenia RCS jest jeszcze strategia ważnego gracza – Apple. Gigant z Kalifornii tworzy rozwiązania zamknięte, dostępne tylko dla użytkowników iOs, w tym przypadku iMessage.
Niepewna data wprowadzenia RCS w Polsce studzi entuzjazm rynku. Jednak technologie conversational messaging takie jak np. LINK Conversations mogą już przybliżyć użytkownikom działanie i przygotować na wejście “następcy SMS-a”. Oprócz zadowolenia klientów z wartościowej komunikacji, może to także pokazać telekomom, że RCS jest godną uwagi, wartościową technologią, co przyspieszyłoby wprowadzenie go na polski ryn
Telix.pl i jego kontrahenci używają cookies m.in. w celach: reklamowych, statystycznych oraz świadczenia usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej przeczytasz w Regulaminie i Polityce Prywatności dostępnych tutaj: https://www.telix.pl/home/regulamin/
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Zostaw komentarz