Jesteś tutaj:-, Raporty i prezentacje, Rynek, Targi i konferencje-Davos 2018: Inwestycje w AI mogą zwiększyć przychody firm nawet o 38% do 2022r.

Davos 2018: Inwestycje w AI mogą zwiększyć przychody firm nawet o 38% do 2022r.

Według najnowszych badań firmy consultingowej Accenture, organizacje mogą znacząco spowolnić swoje możliwości rozwoju, jeśli ich zarządy nie podejmą szybkich kroków w kierunku edukacji i wyposażenia pracowników w inteligentne technologie.

Davos

Davos

Wyniki tegorocznego raportu, przygotowanego przez Accenture Strategy, „Re-working the Revolution: Are you ready to compete as intelligent technology meets human ingenuity to create the future workforce?” pokazują, że firmy, które zainwestują w sztuczną inteligencję (AI) i współpracę między człowiekiem a maszyną, mogą zwiększyć swoje przychody nawet o 38% do 2022r., zaś poziom zatrudnienia o 10%. Łącznie inwestycje te podniosłoby zyski o 4,8 biliona USD w skali globalnej. Dla przeciętnej spółki oznacza to aż 7,5 miliarda USD przychodów i 880 milionów USD wzrostu rentowności.

Wpływ wydatków na sztuczną inteligencję a wzrost przychodów i zatrudnienia w latach 2018-2022

Według Accenture, zarówno liderzy przedsiębiorstw, jak i pracownicy patrzą optymistycznie na potencjał jaki daje AI, w zakresie wyników biznesowych i doświadczenia zawodowego. 72% z 1 200 ankietowanych kierowników wyższego szczebla zgodnie stwierdziło, że inteligentna technologia będzie miała kluczowe znaczenie dla zróżnicowania rynku w swojej organizacji, zaś 61% uważa, że ​​udział ról wymagających współpracy ze sztuczną inteligencją wzrośnie
w ciągu najbliższych trzech lat. Ponad dwie trzecie (69%) z 14 000 ankietowanych pracowników stwierdziło, że ważne jest rozwijanie umiejętności pracy z inteligentnymi maszynami.

Istnieje jednak ryzyko obniżenia tempa wzrostu, spowodowane rozdźwiękiem między adaptacją sztucznej inteligencji przez pracowników a konieczności ich przeszkolenia. Podczas, gdy większość (54%) liderów biznesu twierdzi, że współpraca człowiek-maszyna jest ważna dla ich strategicznych priorytetów, tylko 3% z nich uważa, że ich organizacja planuje znacznie zwiększyć inwestycje na przekwalifikowanie pracowników, w ciągu najbliższych trzech lat.

– Chcąc osiągnąć wyższe tempo wzrostu w erze sztucznej inteligencji, firmy muszą zwiększyć inwestycje, aby wyposażyć swoich pracowników w odpowiednią wiedzę i narzędzia.  – komentuje Mark Knickrehm, Globalny Lider Accenture Strategy. – Coraz częściej firmy będą oceniane na podstawie ich zaangażowania w to, co nazywamy inteligencją stosowaną, czyli zdolnością do szybkiego wdrażania inteligentnej technologii. – dodaje Knickrehm.

Badania Accenture sugerują, że istnieją silne podstawy do zwiększenia inwestycji w umiejętności AI. 63% dyrektorów wyższego szczebla uważa, że ​​ich firma wytworzy zyski netto w ciągu najbliższych trzech lat właśnie dzięki sztucznej inteligencji. Równocześnie większość pracowników (62%) uważa, że ​​sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny wpływ na ich pracę.

Raport pokazuje, w jaki sposób pionierzy rynku stosują współpracę człowiek-maszyna, nie tylko po to, aby poprawić efektywność, ale także w celu stymulowania wzrostu poprzez nowe doświadczenia klientów. Doskonałym przykładem jest tu szybko zmieniająca się branża odzieżowa. Dzięki wdrożeniu AI w sklepie internetowym z odzieżą, styliści mogą lepiej poznawać preferencje swoich klientów i zaoferować im wyjątkowe, w pełni spersonalizowane usługi. Marki obuwia sportowego postawiły nowe wymagania w zakresie dostosowania asortymentu i szybkości reakcji na zmieniające się potrzeby klientów. Ich efektywna realizacja na etapie kreacji i produkcji wymaga połączenia pracy wysoko wykwalifikowanych projektantów, inżynierów produkcji oraz skutecznego włączenia w proces inteligentnych maszyn.

 – Również w Polsce liderzy biznesu muszą podjąć natychmiastowe kroki, chcąc nadążyć za tempem zmian w nowej, cyfrowej rzeczywistości. Umiejętność adaptacji innowacyjnych technologii, a w szczególności wykorzystanie sztucznej inteligencji do dalszego rozwoju modeli biznesowych, powinno iść w parze z nieustannym podnoszeniem kwalifikacji pracowników. – komentuje Jarosław Chudziak, Wiceprezes Zarządu Accenture w Polsce. – Era AI przechodzi do fazy dojrzałości i tylko od nas zależy, jak połączymy kreatywność kadry z nowymi możliwościami, jakie dają nam inteligentne technologie. – podsumowuje Jarosław Chudziak.

Sztuczna inteligencja i konieczność adaptacji do nagłej zmiany były jednymi z głównych tematów poruszanych przez Accenture na tegorocznym Światowym Forum Ekonomicznym, Davos 2018.

źródło: Accenture



Autor |2018-01-26T11:28:47+02:0026 stycznia 2018 11:22|Kategorie: Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Targi i konferencje|Tagi: , , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.