ABC Data szykuje się do zakończenia sprzedaży smartfonów i tabletów pod marką Colorovo – poinformowała Ilona Weiss, która stoi na czele ABC Daty. Przedstawiciele spółki zapewniają, że pomimo zakończenia sprzedaży, gwarantują pełne wsparcie dla wszystkich produktów tej marki.
– Zdecydowaliśmy oprzeć ofertę Colorovo na produktach, z których marka wyrosła, czyli tonerach i tuszach. Pomimo zawężenia oferty Colorovo gwarantujemy pełne wsparcie dla wszystkich produktów tej marki. Nasi klienci mają zapewnione wsparcie techniczne, możliwość naprawy sprzętu oraz jego wymiany – oświadcza Ilona Weiss.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo. Pierwszymi produktami pod tym brandem były tonery i tusze. Zadebiutowały na przełomie I i II półrocza 2011 r. We wrześniu 2012 r. ABC Data podjęła decyzję o wprowadzaniu nowych produktów pod marką Colorovo, m.in. akcesoria czyszczące i obudowy do komputerów. W listopadzie w ofercie pojawiły się tablety. Pierwszy smartfon Colorovo można było kupić latem 2014 roku.
Powodem decyzji jest zbyt ostra konkurencja na rynku. – Agresywna polityka prowadzona przez wiodących producentów elektroniki, sprawia, że coraz trudniej utrzymać się na tym rynku – tłumaczą swoją decyzję Przedstawiciele spółki.
ABC Data osiągnęła w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 5 mld 573 mln zł, co oznacza wzrost r/r o 16 proc. EBITDA wyniosła 63 mln zł, a zysk netto 33 mln zł. Największe przychody ABC Data uzyskiwała w minionym roku w wyjątkowo dynamicznym segmencie dystrybucji telefonów i telekomunikacji, który stanowił 36 proc. ogółu przychodów i wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 8 proc. Drugi pod względem wyników segment to komputery 21 proc. a zaraz za nim peryferia 16 proc.
źródło: rpkom.pl
Kan
Padło Shiru, teraz Colorovo . Co teraz zrobić z psującym się sprzętem?
Dobrze , że ja zdecydowałem się na Kiano. Tabet super . Firma się rozwija. Wprowadza coraz to ciekawsze urządzenia.
@Zuza odesłać do producenta na gw? Przecież firma nie zbankrutowała tylko wycofała się z segmentu.
Sprzedawali badziew i teraz się wycofują, poziom reklamacji ich pogrążył w tym segmencie.
Z taką nazwą marki wiadomo daleko nie można zajść. Szkoda, że nie „czarno-biało”.
colorovo to badziew na tanich chinskich podzespołach.Gdy kupiłem telefon r-tone to zaraz po montowaniu śrubki zabezpieczającej urwała się.Dałem do serwisu i koszt naprawy kosztował 100zł-podkreślam wymiana śrubki 100żł a śrubek jest cztery,to ile kosztuje cały tel?otóz wynika ze srubki 400zł a cały kosztował 550zł to wychodzi 150 reszte tel śmiech.ponadto nigdzie nie mozna dostac folii ochronnej na ten tel.badziewie nie warto kupować bo to oszuści