ABC Data szykuje się do zakończenia sprzedaży smartfonów i tabletów pod marką Colorovo – poinformowała Ilona Weiss, która stoi na czele ABC Daty. Przedstawiciele spółki zapewniają, że pomimo zakończenia sprzedaży, gwarantują pełne wsparcie dla wszystkich produktów tej marki.


Zdecydowaliśmy oprzeć ofertę Colorovo na produktach, z których marka wyrosła, czyli tonerach i tuszach. Pomimo zawężenia oferty Colorovo gwarantujemy pełne wsparcie dla wszystkich produktów tej marki. Nasi klienci mają zapewnione wsparcie techniczne, możliwość naprawy sprzętu oraz jego wymiany – oświadcza Ilona Weiss.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo. Pierwszymi produktami pod tym brandem były tonery i tusze. Zadebiutowały na przełomie I i II półrocza 2011 r. We wrześniu 2012 r. ABC Data podjęła decyzję o wprowadzaniu nowych produktów pod marką Colorovo, m.in. akcesoria czyszczące i obudowy do komputerów. W listopadzie w ofercie pojawiły się tablety. Pierwszy smartfon Colorovo można było kupić latem 2014 roku.

Powodem decyzji jest zbyt ostra konkurencja na rynku. – Agresywna polityka prowadzona przez wiodących producentów elektroniki, sprawia, że coraz trudniej utrzymać się na tym rynku – tłumaczą swoją decyzję Przedstawiciele spółki.

ABC Data osiągnęła w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 5 mld 573 mln zł, co oznacza wzrost r/r o 16 proc. EBITDA wyniosła 63 mln zł, a zysk netto 33 mln zł. Największe przychody ABC Data uzyskiwała w minionym roku w wyjątkowo dynamicznym segmencie dystrybucji telefonów i telekomunikacji, który stanowił 36 proc. ogółu przychodów i wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 8 proc. Drugi pod względem wyników segment to komputery 21 proc. a zaraz za nim peryferia 16 proc.

źródło: rpkom.pl

Kan