Wysoki popyt na urządzenia AGD z segmentu premium oraz części samochodowe skutkuje najwyższymi przychodami kwartalnymi w historii firmy

Firma LG ogłosiła dzisiaj skonsolidowane przychody za trzeci kwartał 2022 r. w wysokości 21,2 bln KRW (15,8 mld USD), co stanowi wzrost o 14,1% w stosunku do tego samego kwartału w zeszłym roku i największy kwartalny przychód w historii firmy. Zysk operacyjny w trzecim kwartale wyniósł 746,6 mld KRW (558 mln USD), o 25,1 % więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku.

W trzecim kwartale spółka odnotowała wzrost przychodów spowodowany zwiększoną sprzedażą urządzeń domowych klasy premium, w tym nowych kategorii urządzeń oraz części samochodowych. Biorąc pod uwagę koszty jednorazowe poniesione w ubiegłym roku, zysk operacyjny spadł z powodu niskiego popytu spowodowanego światowym spowolnieniem gospodarczym.

Dział LG Home Appliance & Air Solution odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 7,5 bln KRW (5,6 mld USD), co oznacza wzrost o 5,8% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, odnotowując najwyższe przychody za trzeci kwartał w historii tej jednostki biznesowej. Zysk operacyjny w wysokości 228,3 mld KRW (170,6 mln USD) był niższy niż w ubiegłym roku ze względu na zwiększone inwestycje marketingowe i wyższe koszty logistyczne. Wzrost przychodów wynikał z wysokiej sprzedaży urządzeń w segmencie premium w kluczowych regionach Ameryki Północnej i Europy, w tym nowych kategorii urządzeń, takich jak produkty do higieny wykorzystujące technologię parową. LG Home Appliance & Air Solution planuje utrzymywać tempo rozwoju poprzez poprawę konkurencyjności produktów premium i wzmocnienie linii masowych oraz zarządzanie strukturą kosztów w celu poprawy rentowności

Dział LG Home Entertainment odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 3,7 bln KRW (2,8 mld USD) przy stracie operacyjnej w wysokości 55,4 mld KRW (41,4 mln USD), co odzwierciedla zwiększone inwestycje w marketing w odpowiedzi na zaostrzone warunki rynkowe. Strategia firmy LG w zakresie rozrywki domowej będzie koncentrować się na skutecznym zarządzaniu wydatkami marketingowymi i zwiększaniu segmentu telewizorów premium, a także na sprawnym zarządzaniu inwentarzem.

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w trzecim kwartale sprzedaż w wysokości 2,3 bln KRW (1,7 mld USD), co stanowi wzrost o 45,6% w porównaniu z tym samym okresem roku 2021. Oznacza to najwyższe kwartalne przychody tej jednostki biznesowej. Zysk operacyjny w trzecim kwartale 2022 roku wyniósł 96,1 mld KRW (71,8 mln USD). Znacznie wyższa sprzedaż wynikała z tego, że proaktywnie reagowano na wyższy popyt ze strony producentów samochodów, efektywnie zarządzając łańcuchem dostaw. Spółka będzie nadal budować silne relacje ze światowymi producentami samochodów i pracować nad zwiększeniem rentowności poprzez efektywne zarządzanie strukturą kosztów.

Dział LG Business Solutions odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 1,4 bln KRW (1 mld USD) przy stracie operacyjnej w wysokości 14,4 mld KRW (10,8 mln USD) spowodowanej wyższymi kosztami surowców i zwiększonymi kosztami logistyki światowej. Przychody wzrosły o 9,7 procent porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki poprawie sytuacji w segmencie B2B. Spółka planuje skierować się do odradzającego się segmentu B2B, opracowując bardziej zindywidualizowane rozwiązania i rozszerzając portfolio produktów w celu zapewnienia stabilnego wzrostu, w połączeniu ze stabilizacją dostaw głównych komponentów, aktywną redukcją kosztów i bardziej efektywnym zarządzaniem zasobami.