Start › Forum › Sprzęt › Pozostałe tematy › Portale coraz częściej ograniczają dostęp użytkownikom blokującym reklamy
-
AuthorPosts
-
-
Najważniejszym trendem w reklamie online jest reklama wideo, natomiast coraz większe znaczenie ma dla rynku także reklama na urządzenia mobilne. W Polsce już 30 proc. całego ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Coraz większą popularność zyskuje jednak oprogramowanie blokujące reklamy.
Pełna treść artykułu dostępna tutaj: Portale coraz częściej ograniczają dostęp użytkownikom blokującym reklamy
-
AnonymousGuest21 grudnia 2017 at 21:35Liczba postów: 139982
Oj tam oj tam. Bez użytkowników żaden portal nie przetrwa więc ich blokowanie to ślepa uliczka. Nie lepiej treścią zdobywać lojalność? Na YT nawet małe kanały które mają grono fanów żyją ze słabej monetyzacji bo użytkownicy odblokowują adbloki żeby jakoś autora wynagrodzić 🙂 Coś za coś – za bedziewną treść nikt nie płaci. Onet zlewam za blokowanie treści – zresztą tam nigdy nic wartościowego nie było a nawet zdarza się np lżenie POLEK podpisując zdjęcie gdzie ssmani prowadzą POLKI na rozstrzelanie historą o polskich prostytukach dających niemieckim żolnierzom. SKANDAL!
-
AnonymousGuest22 grudnia 2017 at 07:16Liczba postów: 139982
[quote] Zarabiające na reklamach portale coraz częściej decydują się na blokowanie swoich treści użytkownikom takich programów.[/quote]
Czyli portale zaczną blokować od lutego większość użytkowników, ponieważ Chrome od wersji 64 będzie blokował najbardziej inwazyjne reklamy, a takich jest najwięcej na polskich stronach, a udział Chrome w Polsce na telefonach to ~80%
[quote] Z tego powodu właściciele stron internetowych coraz częściej będą uniemożliwiać korzystanie z treści tym internautom, którzy blokują reklamy. Taki trend został wskazany przez portale z USA oraz z Zachodu i coraz chętniej jest wdrażany także na polskim rynku[/quote]
Na polskim rynku to się nie sprawdzi. Ludzie prędzej zrezygnują z odwiedzania danej strony jak się nie da obejść blokady, choć w większości przypadków można w kilka sekund pozbyć się tej śmiesznej blokady niż wyłączą ublocka.
[quote] Wystarczy bowiem zajrzeć do sklepu internetowego i zainteresować się np. lodówką, by na wszystkich kolejno odwiedzanych witrynach pokazywano nam tę lodówkę, nawet jeśli ją dawno kupiliśmy. To irytujący sposób reklamowania produktów. [/quote]
Można nawet dostać maila po wizycie w takim sklepie nie wypełniając żadnych danych https://niebezpiecznik.pl/post/tylko-zajrzalem-na-strone-sklepu-i-dostalem-od-niego-maila-jak-conversionlabs-to-robi/ I jak tych wszystkich śledzących 3rd party cookies, skryptów, ramek z zewnętrznych domen itd. nie blokować.
[quote]Reklamy które podążają za użytkownikiem nazywane są retargetingiem. Każdy internauta wchodząc na stronę WWW na przykład sklepu internetowego, ma swoje pliki cookie. To właśnie do nich dopisywana jest informacja, jakie przedmioty oglądał, w co klikał, czym był zainteresowany [/quote]
Dlatego trzeba używać ZAWSZE ublocka origin i ustawić w przeglądarce żeby kasowała wszystkie ciasteczka, gdy się ją wyłącza.
-
-
AuthorPosts