Ogólnopolski operator płatności komórkowych – moBILET, we współpracy z warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego wprowadza od 6 września usługę sprzedaży elektronicznych biletów komunikacji miejskiej w Warszawie przez telefon komórkowy.
System zapewnia dostęp zarówno do biletów czasowych, jak i jednorazowych na przejazdy: autobusami, tramwajami, metrem, WKD i KM. moBILET jest jedynym operatorem płatności mobilnych, który w ofercie posiada bilety jednorazowe ZTM. Żądany rodzaj biletu wybiera się z listy wyświetlanej przez aplikację w komórce. Do skorzystania z systemu potrzebny jest dowolny telefon z dostępem do Internetu. W czasie kasowania biletów przesyłane są jednak minimalne ilości danych.
Operator podkreśla, że moBILET umożliwia zakup pierwszego biletu natychmiast po aktywowaniu usługi, co pozwala pasażerom spontanicznie korzystać ze środków komunikacji miejskiej – wszędzie, o każdej porze, w różnych nieprzewidzianych sytuacjach.
Aktywacja usługi polega na wysłaniu SMS-a o treści „moBILET REJ” pod numer 7037 (koszt 50 gr.+ VAT). Otrzymujemy wówczas link do pobrania aplikacji, dane dostępowe, a także 3 zł na pierwszy bilet (wykorzystana kwota jest potrącana przy pierwszym zasileniu konta moBILET).
Darmowej aktywacji można dokonać również przez Internet, na stronie http://www.mobilet.pl. Korzystanie z systemu oraz zasilanie konta moBILET jest bezpłatne. Od użytkownika nie są pobierane żadne prowizje.
Za pomocą aplikacji moBILET od ponad 3 lat można płacić również za faktyczny czas postoju w warszawskiej SPPN.
moBILET działa na polskim rynku od 2007 roku. Firma jako pierwsza w kraju uruchomiła usługę sprzedaży biletów postojowych w SPP przez komórkę. Dzisiaj system moBILET obsługuje ponad 100 miejscowości w całej Polsce, w tym aglomeracje Krakowa, Trójmiasta i Górnego Śląska oraz m.in. miasta: Poznań, Szczecin, Toruń i Lublin. Aplikacja pozwala również kupować elektroniczne bilety kolejowe na trasach obsługiwanych przez Arriva RP.
źródło: moBILET
Kan
Ale za ten minimalny przesył danych trzeba jednak zapłacić… Wydaje mi się ze mPay jest lepszy
czemu nie zrobia takiego ze wysyla sie smsa z kodem bileu jaki chce sie kupic i w odp. zwrotnej przysylaja kod potwierdzajacy
ta, za darmo, a prowizje przy doładowaniu ściągają!!
użyłem tego programu RAZ, jest nie przemyslany, twórcy daja tylko 30 sekund w menu po czym aplikacja się wyłącza! Wiec gdy podjezdza autobus musisz (wlaczyc program (5 sekund), wybrać czy bilet czy parkomat (2 sekundy), wybrać typ biletu (miejski, dalekomiejski itd) (2 sekundy), wybrać czy ulogowy normlany czy jeszcze jakis (2 sekundy), pozowlić na dostęp do sieci i czekać na połączenie ( 4 sekundy), potwierdzić zakup biletu i czekać na połączenie (2 sekundy). W sumie 16 sekund, a producent nie odpowiada jak akurat padnie sieć komórkowa czy coś. w sumie autobus po 30 sekundach od przyjazdu juz zamyka drzwi. wiec albo wchodzisz i ryzykujesz, albo dajesz sobie spokój i kupujesz karnet w kiosku który jest pewny i wychodzi taniej!! tylko o tym „wspanialym” wynalazku
Marudzisz, ja korzystam na Śląsku z tego systemu i nie narzekam (KZK GOP i MZK Tychy). Dla mnie to wygoda, nie muszę szukać biletów, czy prosić kierowcę i sprzedaż, na Śląsku w autobusach nie ma automatów.
czytajac newsa mysle kurcze fajna sprawa, czytajac opinie jest juz gorzej. Zgadzam sie z 'h’ taki sposob bylby lepszy
No to lipa z tym projektem