Ogólnopolski operator płatności komórkowych – moBILET, we współpracy z warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego wprowadza od 6 września usługę sprzedaży elektronicznych biletów komunikacji miejskiej w Warszawie przez telefon komórkowy.

System zapewnia dostęp zarówno do biletów czasowych, jak i jednorazowych na przejazdy: autobusami, tramwajami, metrem, WKD i KM. moBILET jest jedynym operatorem płatności mobilnych, który w ofercie posiada bilety jednorazowe ZTM. Żądany rodzaj biletu wybiera się z listy wyświetlanej przez aplikację w komórce. Do skorzystania z systemu potrzebny jest dowolny telefon z dostępem do Internetu. W czasie kasowania biletów przesyłane są jednak minimalne ilości danych.

Operator podkreśla, że moBILET umożliwia zakup pierwszego biletu natychmiast po aktywowaniu usługi, co pozwala pasażerom spontanicznie korzystać ze środków komunikacji miejskiej – wszędzie, o każdej porze, w różnych nieprzewidzianych sytuacjach.

Aktywacja usługi polega na wysłaniu SMS-a o treści „moBILET REJ” pod numer 7037 (koszt 50 gr.+ VAT). Otrzymujemy wówczas link do pobrania aplikacji, dane dostępowe, a także 3 zł na pierwszy bilet (wykorzystana kwota jest potrącana przy pierwszym zasileniu konta moBILET).

Darmowej aktywacji można dokonać również przez Internet, na stronie http://www.mobilet.pl. Korzystanie z systemu oraz zasilanie konta moBILET jest bezpłatne. Od użytkownika nie są pobierane żadne prowizje.

Za pomocą aplikacji moBILET od ponad 3 lat można płacić również za faktyczny czas postoju w warszawskiej SPPN.

moBILET działa na polskim rynku od 2007 roku. Firma jako pierwsza w kraju uruchomiła usługę sprzedaży biletów postojowych w SPP przez komórkę. Dzisiaj system moBILET obsługuje ponad 100 miejscowości w całej Polsce, w tym aglomeracje Krakowa, Trójmiasta i Górnego Śląska oraz m.in. miasta: Poznań, Szczecin, Toruń i Lublin. Aplikacja pozwala również kupować elektroniczne bilety kolejowe na trasach obsługiwanych przez Arriva RP.

źródło: moBILET

Kan