Guo Lei, dyrektor generalny ZTE Polska
Guo Lei, dyrektor generalny ZTE Polska

Jak ważny dla ZTE
jest polski rynek? Sprzedaje się u nas dużo smartfonów tej marki?

Oczekujemy
globalnie ponad 30% wzrostu sprzedaży smartfonów w 2013 roku w
porównaniu z 2012, a w Polsce jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia
40% wzrostu w tym segmencie. Nasz oddział wraz z UK, Niemcami, Francją,
Hiszpanią jest kluczowym biurem dla ZTE w Europie. ZTE Poland
odnotowało w zeszłym roku jeden z lepszych wyników w Europie. Na
przestrzeni trzech lat wprowadzamy coraz większe ilości smartfonów i
modemów w Polsce, a jako lider innowacji technologicznych, przy
współpracy z operatorami, oferujemy modemy i routery LTE.

Jakie konkretnie
modele ZTE cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem?

Rok 2012 pozowlił
wprowadzić nam takie smartfony jak Blade III, ZTE KIS (Test ZTE Kis: stylowy wygląd i prosty smartfon), Libra, Racer II, a także Grand X In (Test ZTE Grand X In: moc procesora Intel Atom Z2460) z procesorem Intela na pokładzie. Wszystkie
smartfony z serii Blade cieszą się największym uznaniem pośród polskich
konsumentów. Klienci są zadowoleni z solidnego wykonania i optymalnych
parametrów, które w połączeniu z przystępną ceną, spełniają ich
oczekiwania. W 2013 wprowadzamy do oferty operatorskiej kolejny model z
serii Blade, Blade III Pro, a
smartfon KIS Pro jest już dostępny w sieci Play. W
planie są też kolejne modele, ale na razie nie zdradzę szczegółów.

Głównym atutem
produktów marki ZTE zawsze była konkurencyjna cena. Czy nadchodzące
premiery na polskim rynku również będą się wyróżniać tym aspektem na
tle konkurencji czy może zaskoczą nas czymś innym i nietuzinkowym?

Konkurecyjne ceny
wynikają ze strategii „to care how to bring value to our customers”.
ZTE coraz mocniej inwestuje w komunikację i budowanie marki w Europie
poprzez współpracę z globalnymi liderami jak Qualcomm, Intel, Google,
Microsoft, Baidu, Tencent, Mozilla czy Dolby Laboratories. ZTE wyróżnia
się na tle konkurencji swoją innowacyjnością, a w najnowszych
smartfonach z serii Blade pojawi się intuicyjny interfejs MIFAVOR,
który odróżnia urządzenia ZTE od słuchawek z Androidem.

„Chiński smartfon”
to ciągle dość pejoratywne określenie i mimo, że 90 proc. elektroniki
użytkowej produkuje się w Państwie Środka, wielu Polaków może mieć
opory przed zaufaniem producentowi z chińskim rodowodem. Czy ZTE
próbuje w jakiś sposób ocieplać ten wizerunek?

Firma i produkty
mają duży potencjał, a klienci po zapoznaniu się z ofertą dostrzegają
możliwości płynące z Państwa Środka. ZTE jako firma globalna, posiada
ponad 25letnie doświadczenie w sektorze telekomunikacyjnym, a zgodnie z
polityką korporacji w każdym lokalnym oddziale kluczowe funkcje pełnią
pracownicy rekrutujący się z rodzimego rynku. Dzięki temu firma lepiej
rozumie specyfikę i potrzeby odbiorców. W Polsce ZTE obecne jest od
ponad 10 lat, nie jest już więc marką nową i budzi coraz bardziej
pozytywne skojarzenia. Chcemy, aby flagowe modele smartfonów w każdym
segmencie wychodziły naprzeciw rosnącym potrzebom mobilnej
społeczności. Stąd też kolejne wersje Pro, dzięki czemu użytkownicy
mogą odnaleźć w nich te funkcjonalności, których zabrakło im w
poprzednich wcieleniach danego modelu.

ZTE w ostatnim
czasie pokazało światu kilka typowo high-endowych modeli. Czy w ich
przypadku cena nie będzie miała znaczenia, czy może premiera tych
urządzeń będzie początkiem czegoś w rodzaju „taniego high-endu”?

W ostatnich latach
ZTE skupia się na rynku smartfonów, czego dowodzi podwojenie sprzedaży
tego typu urządzeń w 2012 roku. Firma koncentruje się głównie na serii
Grand: modelu Grand S, który zadebiutował na targach CES 2013 i Grand
Memo, mającym swoją premierę na MWC 2013. ZTE rozpoczyna nową erę jako
główny światowy producent smartfonów. Aspiruje ponadto do bycia wiodącą
marką w segmencie urządzeń 4G oraz zamierza kształtować przyszłość
inteligentnych telefonów. Cena high-endowych smartfonów z oferty ZTE
będzie atrakcyjna, konsumenci przekonają się że są to produkty, które
stworzą konkurencję dla innych modeli.

Czy firma pokłada
duże nadzieje w platformie Firefox OS? A może będzie ona raczej
dodatkiem do głównego, złożonego z Androidów portfolio?

Wierzymy, iż
smartfon ten jest przeznaczony dla konkretnej grupy klientów, czyli
młodych ludzi, którzy lubią nowinki technologiczne, ale mają niewielki
budżet. ZTE Open z Mozilla Firefox OS, 3,5-calowym ekranem, 3,2 Mpx
kamerą, Bluetooth i 1200mAh baterią jest więc idealną propozycją dla
osób, które rozpoczynają przygodę ze smartfonem. Niewygórowana cena i
ciekawa propozycja w zakresie zaimplementowanego systemu operacyjnego
spotkają się na pewno z entuzjazmem użytkowników. ZTE Open na tle
innych modeli w portfolio pokazuje, iż jesteśmy innowacyjną marką,
która dąży do zaspakajania potrzeb klientów dostarczając
najnowocześniejsze rozwiązania przy współpracy z największymi graczami
na rynku.

źródło: wł.