ZTE, globalny producent i dostawca rozwiązań dla firm telekomunikacyjnych liczy na ponad dwukrotne polepszenie wyniku sprzedaży smartfonów – z ubiegłorocznych 15 mln do 35 mln dostarczonych w tym roku urządzeń.
Według International Data Corporation w pierwszym kwartale 2012 roku ZTE zajęło 4 na świecie pozycję pod względem sprzedaży telefonów z udziałami w rynku na poziomie 4,8%, co oznacza, że firma wyprzedziła LG z 3,6% udziałów. W sumie w tym okresie ZTE sprzedało 19.1 mln słuchawek. Umocnienia pozycji ZTE można upatrywać w tym, że marka zdecydowała się skoncentrować na produkcji smartfonów. Przychody w segmencie telefonów komórkowych, w tym smartfonów, wzrosły o 22,24% rok do roku w pierwszym kwartale stanowiąc 30% całego dochodu względem 20% w 2011.
Podobny postęp ZTE obserwujemy na polskim rynku. Większa liczba premier różnego rodzaju urządzeń w 2011 i 2012 roku – m.in. ZTE Blade, tablet V9, Light Tab 2 czy ZTE KIS( test: Tutaj), wskazuje na rosnącą rozpoznawalność marki i zainteresowanie wśród użytkowników. Obecnie każdy z operatorów ma w swojej ofercie urządzenia ZTE, a blisko połowa rynku modemów bezprzewodowych należy do tej firmy.
ZTE w ciągu ośmiu lat ma zamiar stać się znaczącym konkurentem dla Apple i Samsunga.
„Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości na rynku telefonów pozostanie tylko 5-8 graczy, a udziały pierwszej trójki będą utrzymywały się na poziomie 80% przy łącznym dochodzie rzędu 50%. W obliczu podobnych prognoz albo postaramy się wejść na szczyt albo jesteśmy skazani na porażkę.”- mówi Lv Qianhao, szef zespołu odpowiedzialnego za planowanie strategiczne w segmencie telefonów komórkowych ZTE.
Aby zwiększyć swoje szanse na utrzymanie się w grze, ZTE zamierza kierować na kluczowe rynki Azji, Europy oraz Ameryki Północnej więcej smartfonów ze średniej i wysokiej półki. Po sukcesie niskobudżetowych smartfonów Blade, nowa seria Skate przed nastaniem czerwca sprzedała się w liczbie 5 milionów egzemplarzy. Tymczasem to najbardziej zaawansowana technologicznie seria Grand, która wystartowała w maju, wydaje się mieć kapitalne znaczenie dla realizacji strategii marki. Duże nadzieje wiązane są z modelem Grand X, dostępnym w Azji i Europie od III kwartału tego roku.
Poza powiększaniem oferty smartfonów, ZTE inwestuje w projekty badawczo-rozwojowe oraz promocję skupiając się na pozyskiwaniu nowych partnerów i zwiększaniu satysfakcji klienta.
źródło: ZTE
Kan
Oj Samsungowi raczej nie zagrożą, starać się mogą,ale nie dadzą rady.
Może za 10 lat.Samsung nr 1.No ale niech się staraja.
Pewnie dlatego mają w planach zwolnić 12000 pracowników 😉
http://www.mobilebusinessbriefing.com/articles/zte-warns-of-steep-profit-drop-12-000-job-cuts-rumoured/24593/
To dopiero pierwszy krok zobaczysz jakie będą następne 🙂
Wątpię ze dadzą rade. Apple to gadżet dla maniaków który nic fajnego za te cenę sobą nie prezentuje. Samsung to juz konkret za dobra cenę. A żre ….. Co to wigole??? Kupują co sami Chińczycy może dlatego chcą przebić Samsunga
Życzę im powodzenia…szans to oni nawet z upadającą nokią nie mają
Nie dziwię się, że wyprzedzili LG, ich to akurat nie jest wielki problem wyprzedzić, ale nie mają najmniejszych szans z Samsungiem czy Apple z jednego prostego powodu – produkty ZTE są słabe jakościowo, a i wykonanie oprogramowania pozostawia baaaaardzo wiele do życzenia.