Firma Xiaomi stała się popularna dzięki swoim telefonom, które oferują dobry stosunek ceny do jakości. Chiński koncern jednak wiele innych produktów.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy w 2019 roku firma Xiaomi wydała 44 produkty, które nie mają nic wspólnego z telefonami. Do końca roku ta liczba ta ma się jeszcze potroić.

Xiaomi osiąga relatywnie małe zyski ze sprzedaży swoich telefonów. Raport finansowy za 2018 rok pokazał, że główne źródło dochodu firmy pochodzi z innych obszarów działalności. Obecność różnego rodzaju grup produktowych w ofercie jest korzystna dla dużych korporacji. W przypadku, gdy jedna część z obszaru działalności firmy działa nieco gorzej, pozostałe mogą to zrekompensować. Poza tym, firma staje się w ten sposób bardziej odporna na zmiany trendów i branżowe wahania koniunktury.

Xiaomi smart home products

Badanie pokazało, że istnieje wiele rodzin, które nie mają telefonu Xiaomi, ale mają telewizor Mi TV, filtr powietrza, projektor lub klimatyzację Mijia. Ponieważ większość produktów AGD Xiaomi to tzw. produkty inteligentne, ich właściciele automatycznie podłącza się do ekosystemu Xiaomi i kupują produkty z nim kompatybilne.