Smartfony Xiaomi w dystrybucji ABC Data od 699 PLN. ABC Data, jedyny oficjalny dystrybutor smartfonów Xiaomi w Polsce i Unii Europejskiej notuje coraz wyższe przychody ze sprzedaży produktów swojego partnera. W porównaniu z październikiem listopadowa dynamika była wyższa o 20 proc. Wzrostowy trend powinien się utrzymać także w przyszłości za sprawą coraz szerszego portfolio oraz kanału sprzedaży. Obecnie smartfony Xiaomi oferuje osiem podmiotów, m.in. Komputronik, RTV Euro AGD oraz X-KOM.

Wysoka 20-proc. dynamika sprzedaży produktów marki Xiaomi przewyższa ogólny popyt na telefony w Polsce. Nie ma wprawdzie oficjalnych danych, które ilustrowałyby skalę popytu w analogicznym okresie, ale dobrym punktem odniesienia mogą być wyliczenia ekspertów IDC z pierwszego kwartału 2016 r. Wówczas ogólna sprzedaż smartfonów wzrosła o 7 proc. – Jesienią ze względu na choćby przedświąteczny okres zakupów dynamika ta może wynosić ok. 10 proc. – szacuje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.

Spośród smartfonów Xiaomi, które są dostępne w oficjalnym kanale sprzedaży, największą popularnością cieszą się modele z niższej i średniej półki cenowej: Xiaomi Redmi 3S (wersja 3GB RAM/32GB dostępna w cenie 899 PLN) oraz Xiaomi Redmi Note 3 (Test Xiaomi Redmi Note 3 – nie sposób się oprzeć) (wersja 3GB RAM/1299 za 1299 PLN). Mimo wyższej ceny, duży popyt generuje również flagowiec Mi5 (1799 PLN) oraz fablet Mi MAX (1499 PLN).

Coraz większe zainteresowanie Xiaomi nie jest zaskoczeniem. Niezależne badania potwierdzają, że Xiaomi Redmi 3S prezentuje najlepszy stosunek ceny do jakości. Z kolei Xiaomi Redmi Note 3 oferuje wydajność i funkcjonalności, które inne marki, owszem, także zapewniają, ale w modelach o kilkaset złotych droższych. Podobnie pozycjonuje się Mi5 na tle innych konkurencyjnych flagowców – wyjaśnia mówi Łukasz Łyżwa.

Potwierdzeniem szybko rosnącego zainteresowania i zaufania do marki Xiaomi jest dynamicznie rozwijający się oficjalny kanał sprzedaży ABC Data. Obecnie sprzedaż smartfonów Xiaomi do końcowego klienta prowadzi osiem podmiotów: Allegro.pl (oficjalny sklep), Komputronik, Mall.pl, Morele.net, redcoon.pl, RTV Euro AGD, Vobis oraz X-Kom.

Wszystkie produkty Xiaomi nabyte w oficjalnym kanale sprzedaży są w wersji International – dostosowane są do polskich i unijnych standardów. Do tego są objęte dwuletnią gwarancją, a serwis prowadzony jest przez jedyny autoryzowany serwis Xiaomi – S.B.E Polska.

W pierwszym kwartale 2017 roku, jako oficjalny przedstawiciel Xiaomi w Polsce, nie tylko poszerzymy dotychczasową ofertę smartfonów o kilka najnowszych modeli, ale też wprowadzimy produkty z innego segmentu m.in. wysokiej jakości słuchawki, smart band, a także popularny Mi BOX do inteligentnych telewizorów. Dzięki temu końcowi klienci będą mogli cieszyć się coraz pełniejszym ekosystemem, który intensywnie rozwija i oferuje nasz partner, Xiaomi – dodaje Łukasz Łyżwa.

źródło: ABC Data

Kan