Firma technologiczna szybko rozwija się w Europie i na całym świecie, wchodząc na nowe rynki, rozwijając lokalne zespoły, nawiązując partnerską współpracę i odpowiadając na potrzeby użytkowników.

Według danych z badania IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker w II kwartale 2021 r. firma vivo zajęła pierwsze miejsce na chińskim rynku smartfonów z udziałem na poziomie 23,5 procent. Przy rocznej dynamice wzrostu wynoszącej 23,6 procent, vivo zawdzięcza status lidera bardzo dobrym wynikom całego portfolio produktowego: we wszystkich przedziałach cenowych, obejmujących rynek masowy, poprzez segment pośredni aż po najwyższą półkę cenową. Jak wskazują dane ośrodków badania rynku, vivo utrzymuje pozycję lidera chińskiego rynku smartfonów od I kwartału 2021 r.           

W ujęciu globalnym według danych IDC firma vivo utrzymała w II kwartale br. pozycję w pierwszej piątce największych producentów smartfonów z łącznym udziałem w rynku na poziomie 10,1 procent po wzroście o 33,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Uwzględniając lokalną specyfikę, kulturę i styl zarządzania, vivo kontynuuje swoją światową ekspansję. Obecnie firma posiada sieć sprzedaży w ponad 50 krajach i regionach oraz grono 400 mln zadowolonych użytkowników na całym świecie.

Producent smartfonów rozpoczął swoją europejską przygodę w październiku 2020 r. i od tej pory spotyka się z pozytywnym odbiorem tak ze strony partnerów biznesowych, jak i samych użytkowników. Po udanym wejściu w 2020 r. na rynek francuski, niemiecki, włoski, polski, hiszpański i brytyjski, firma vivo rozpoczęła w 2021 r. działalność w Rumunii, Czechach, Serbii i Austrii. Europejska centrala firmy powstała w listopadzie 2019 r. w Dusseldorfie i obecnie zatrudnia ponad 70 osób z 16 różnych krajów. Firma vivo kieruje się założeniem, że mocny zespół lokalnych ekspertów to podstawa długofalowego sukcesu. Marka wiąże swoją przyszłość z działalnością w Europie i relacjami z partnerami i klientami. Świadczy o tym rosnąca skala współpracy z sieciami sprzedaży detalicznej oraz operatorami telekomunikacyjnymi na całym kontynencie, jak też partnerstwo z UEFA zarówno w ramach tegorocznych rozgrywek, jak i kolejnych mistrzostw Europy UEFA w 2024 r.

Od samego początku działalności na rynkach międzynarodowych, czyli od 2014 r. marka angażuje się na rzecz stworzenia nowej jakości doświadczeń dla użytkowników. A ponieważ 400 mln obecnych użytkowników to również 400 mln kreatywnych fotografów, toteż vivo nawiązała strategiczną współpracę z firmą ZEISS, by wspólnie wspierać kreatywność i pozwalać na robienie idealnych zdjęć. Dzięki połączeniu produkowanej przez vivo elektroniki użytkowej i doświadczeń firmy ZEISS w dziedzinie optyki, nowo powstałe laboratorium – vivo ZEISS Imaging Lab opracowuje systemy obrazowania dla najlepszych smartfonów firmy vivo. Urządzenie vivo X60 Pro, które powstało we współpracy z ZEISS, to pierwszy dowód na wspólne zaangażowanie z myślą przede wszystkim o aparatach fotograficznych w smartfonach, dzięki którym użytkownik może robić idealne zdjęcia.