Polska Spółka Cloud Technologies jako pierwsza na świecie znalazła sposób na unieszkodliwienie oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam internetowych (tzw. „adblock”). Spółka złożyła już do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej wniosek o udzielenie patentu na ten wynalazek.
Przedmiotem jest sposób emisji reklamy internetowej odporny na działanie oprogramowania blokującego wyświetlanie reklamy internetowej. Spółka nie wyklucza rozszerzenia zakresu ochrony patentowej wynalazku na inne rynki w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Według niezależnych badań oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam internetowych (tzw. „adblock”) w 2015 roku było używane przez blisko 200 milionów Internautów, co oznacza wzrost o blisko 50% w ciągu ostatniego roku, a przedmiotowy trend dynamicznie się pogłębia. Blokowanie reklam internetowych przyczynia się do ograniczenia przychodów uzyskiwanych przez wydawców, których strata z tego tytułu jest szacowana na ponad 21 miliardów dolarów rocznie.
Spółka opracowała system emisji reklamy internetowej odporny na działanie oprogramowania blokującego wyświetlanie reklamy internetowej (tzw. „unblock”), który umożliwia ograniczenie strat wydawców. Spółka przeprowadziła pierwsze wdrożenia przedmiotowego systemu i podjęła rozmowy na temat komercyjnej współpracy z potencjalnymi klientami.
Spółka posiada unikalny produkt o potencjale globalnym i będzie koncentrować się na budowaniu zasięgu międzynarodowego. Spółka dostrzega istotne synergie przedmiotowego produktu z podstawową działalnością w zakresie Big Data.
źródło: Cloud Technologies
Kan
Skoro 200 milionów internautów używało i używa Adblock to oznacza, że nie życzymy sobie aby zaśmiecać nam internet banerami reklamowymi. Niech żyje wolny internet bez reklam.
Czego by spece z Cloud Technologies nie wymyślili i to i tak adblock bardzo szybko sobie z tym „patentem” poradzi.
Ale firmy zapłacą za to duże pieniądze 😉
Skoro miliony twórców stron umieszcza reklamy na stronach, to znaczy, że nie życzą sobie by były one blokowane. Niech żyje wolność wyboru treści na prywatnych witrynach
Niech odblokują. Jak strona jest warta uwagi, dostarcza wartościowych treści i często ją odwiedzam, to sam ją dodaję do wyjątków blokera. Jeśli teraz ma być jakiś mechanizm nieblokowalnych reklam i trafi toto na taką stronę, to właściciel wybaczy – zmienię źródło informacji. To jest mój wybór, że w zamian za ciekawe treści odblokuję reklamy a nie nacisk wydawcy, że bez względu na treści mam oglądać reklamy i nie mam prawa wyboru.
Tylko czekać jak polska spólka wymyśli fotel przed telewizorem, z pasami które przypinają doń widza, żeby na czas reklam nie miał możliwości odejścia od TV – o zmianie kanału nawet nie wspominając.
Dla ogółu internautów jest to bardzo szkodliwe działanie . Nie bez powodów tak wielu korzysta z adblokerów . Niestety , ale reklamodawcy są bardzo nachalni , często wręcz po chamsku utrudniają lub wręcz uniemożliwiają dostęp do poszukiwanych treści . W przypadku dyskretnych , nieuciążliwych reklam większość zapewnie nie protestowałaby . Brawo Cloud – liczy się tylko zysk , ale internauci powinni zapamiętać tę spółkę .
No cóż, ja wolę zapłacić niż być narażonym na oglądanie reklam. Jeśli jakaś strona usilnie będzie mi je wciskała pomimo AdBlock’a, po prostu przestanę a ją odwiedzać, nawet gdyby była niesamowicie interesująca. Myślę, że wielu ludzi tak robi.