Konto na Facebooku, strona z nauką słówek po angielsku, bank online, mail – służbowy i prywatny, blog… Każdy internauta musi zapamiętać mnóstwo haseł do logowania. Duplikowanie ich lub przyklejanie na karteczkach nad biurkiem? To nie są najbezpieczniejsze metody… O wiele lepiej sprawdzają się managery haseł.

W managerze można przechowywać hasła do wielu stron www i poczty. Wystarczy je wprowadzić i można o nich zapomnieć – program zapamięta je za użytkownika. Trzeba jedynie znać główne hasło do managera, a ono pozwoli zalogować się na wszystkie inne strony.

Managery haseł są prostym sposobem na ogarnięcie tych wszystkich danych do logowania, które każdy z nas musi pamiętać. Bezpieczne, łatwe w obsłudze i najczęściej darmowe upraszczają codzienne korzystanie z maili, kont bankowych, portali oraz mediów społecznościowych. Dodatkowo pomogą nam „wymyślić” długie, skomplikowane i niemal niemożliwe do złamania hasła” – mówi Arkadiusz Zakrzewski, dyrektor działu pomocy technicznej AVG.

Programy te pozwalają nie tylko zapamiętać dane dostępowe, ale również generują nowe, mocniejsze hasło logowania do managera. Co więcej, wprowadzone tam hasła można grupować w kategorie ułatwiające zarządzanie nimi, bez ograniczeń ilościowych.

Większość managerów ma także aplikację mobilną. Wystarczy zainstalować ją w smartfonie, by mieć dostęp do wszystkich haseł również na wakacjach lub w podróży służbowej.

źródło: AVG

Kan