Jesteś tutaj:-, Newsy, Reklama, Tablety-Facebook będzie udostępniać reklamodawcom twoją historię wyszukiwania
PL R200 NV 970x200 071119

Facebook będzie udostępniać reklamodawcom twoją historię wyszukiwania

Facebook chce zacząć wykorzystywać dane pochodzące z aplikacji i naszych działań w sieci, obrazujące nasze nawyki, by lepiej dopasowywać reklamy. Zmiana pozwoli reklamodawcom na zebranie o nas większej ilości informacji.


Społecznościowy gigant chce pozwolić reklamodawcom nie tylko na dostęp do informacji o tym, co robiliśmy na portalu, jakie rzeczy polubiliśmy czy jakie reklamy już nas zainteresowały. Pod uwagę brane będą również nasze działania na innych stronach internetowych, poza Facebookiem. Metodę tą nazwano „interest-based advertising”, czyli reklamą opartą o zainteresowania użytkownika, powszechnie stosowaną już w sieci. Sęk w tym, że jak dotąd Facebook wzbraniał się przed udostępnieniem reklamodawcom tych dwóch rodzajów informacji jednocześnie, lecz teraz postanowił zmienić zdanie i zarobić na nas jeszcze więcej. Zmiany w pierwszej kolejności dotkną mieszkańców USA.

Aby zapobiec udostępnianiu tych danych przez Facebooka, będziemy musieli zajrzeć do ustawień i odznaczyć odpowiednią opcję. Tymczasem, przewidując obawy i skargi, firma Zuckerberga już teraz ogłosiła wprowadzenie lepszej kontroli nad prywatnością związaną z reklamami. W najbliższych tygodniach, Facebook doda rozwijane menu do swoich reklam, w którym będziemy mogli zaznaczyć, że coś nie leży w kręgu naszych zainteresowań i nie chcemy widzieć podobnych ogłoszeń w przyszłości. Nowe narzędzie początkowo będzie dostępne w USA a w ciągu kilku miesięcy na całym świecie.

Źródło: The Verge, Re/code

Sewix



Autor |2014-06-12T15:15:34+01:0012 czerwca 2014 15:15|Kategorie: Inne, Newsy, Reklama, Tablety|Tagi: , , |4 komentarze

4 komentarze

  1. TreworX 12 czerwca 2014 w 19:55 - Odpowiedz

    Jestem jeszcze młody, wykształcony, mam firmę, dobrze zarabiam ale nie mam konta na fb. Czy ze mną jest wszystko ok czy mam się leczyć?

  2. cyniu 13 czerwca 2014 w 06:15 - Odpowiedz

    wypisujesz głupie bez sensowne komentarze na telix.pl, bez potrzeby …. – LECZ SIĘ !

  3. w 13 czerwca 2014 w 11:35 - Odpowiedz

    Najlepiej każdą reklamę na fb oznaczać jako obraźliwą. A do facebooka używać osobnej przeglądarki.

  4. Uh 14 czerwca 2014 w 14:01 - Odpowiedz

    Tez nie mam konta na fejsie:) jestem wolny od tego pozeracza czasu… Zyje spokojniej:)

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.