Według raportu koreańskiej odsłony serwisu ZDNet, Samsung zwiększył swój udział w rynku tabletów do 23%, w pierwszym kwartale tego roku. Nieznane osoby z zarządu poinformowały, że w pierwszym kwartale sprzedano 14 mln tych urządzeń.

Galaxy Tab 4 8.0
Galaxy Tab 4 8.0

Powyższe wyniki sprzedaży są wyższe od tych z poprzedniego kwartału o 200 000 sztuk. Nie jest to zaskoczeniem, skoro Samsung wprowadził linię Galaxy Tab Pro i Galaxy Note Pro 12,2 na początku stycznia podczas targów CES. W 2013 roku południowokoreański producent sprzedał łącznie 40 milionów tabletów.

Ostatnie udziały Samsunga w rynku tabletów nadal jednak pozostawiają go w tyle za Apple, które 30% rynku zdobyło dzięki rodzinie iPadów. Samsung zamierza więc wyprzedzić rywala z Cupertino, podnosząc poprzeczkę do 100 milionów urządzeń, które chce sprzedać. Chce to osiągnąć poprzez wprowadzenie tabletów w niemal każdym przedziale cenowym – od urządzeń podstawowych, jak Galaxy Tab 3 Lite, przez średniopółkowe najnowsze Galaxy Tab 4, aż po najbardziej zaawansowane, wielkie tablety typu Galaxy Note 12.2 LTE.

Źródło: Gsmarena, Zdnet

Sewix