Jesteś tutaj:-, Oprogramowanie, Sprzęt, Tablety, Targi i konferencje-MWC 2014: Wacom przedstawia WILL-Wacom Ink Layer Language

MWC 2014: Wacom przedstawia WILL-Wacom Ink Layer Language

Podczas mobile World Congress 2014 w Barcelonie przedstawiciele firmy Wacom zaprezentowali WILL – Wacom Ink Layer Language jako standard przewodni Cyfrowej Technologii Rysików. Technologia WILL pozwala użytkownikom uchwycić, kształtować i dzielić się ideami, bez względu na miejsce, czas i dostępne platformy technologiczne.

Uniwersalny standard dla technologii rysików, pozwalający użytkownikom dzielić się własnoręcznymi notatki i szkicami niezależnie od systemu operacyjnego lub sprzętu komputerowego, który wykorzystują, jest następnym logicznym krokiem w stronę dodatkowego podniesienia jakości usług cyfrowych świadczonych klientom.

WILL od strony technicznej

Mimo że zostanie dostarczony w ramach Software Developer’s Kit (SDK), WILL to dużo więcej. Jest to język warstwowy, który w rzeczywistości nadaje swojego rodzaju „semantyczne” znaczenie szkicom. WILL to abstrakcyjna warstwa, która opisuje znaki wykonane za pomocą rysików – język znaków. Składa się on z dwóch elementów: Stroke File Format (SFF), który jest binarną implementacją wspominanego języka i Stroke Messaging Format (SMF) odpowiedzialny za streaming znaków i przesyłanie ich dalej. Pozwala on na streaming transmisji binarnej o wysokiej jakości.

W odróżnieniu od formatów znaków, które są obecnie dostępne, firma Wacom zdecydowała się przedstawić język oferujący kilka dodatkowych zalet. Jest on niezależny od systemu operacyjnego i sprzętu komputerowego, a także zapewnia standard niezależny od implementacji. Dodatkowo, może on wspierać standardy, takie jak SVG, OOXML (InkML) lub HTML.

Porównując z dostępnymi rozwiązaniami rysikowymi, dane wprowadzane do WILL są przechowywane w binarnej, xml-owej lub innej formie. Format binarny zapewnia mniejszą ilość zajmowanej pamięci i skutkuje przyśpieszeniem procesów encoding i decoding. Umożliwia to uzyskanie spójności znaków bez względu na docelowe urządzenie lub platformę.

Co więcej, możliwa jest również integracja metadata. Czas, miejsce lub dodatkowe certyfikaty mogą być przesyłane za pomocą danych dotyczących znaków, oferując tym samym nowe możliwości twórcom aplikacji.

Korzyści ogólne dla użytkowników

WILL pozwoli użytkownikom w pełni wykorzystać ich kreatywność bez żadnych ograniczeń technologicznych. Możliwe będzie wysyłanie własnoręcznych notatek, szkiców lub rysunków pomiędzy różnymi urządzeniami i ich edytowanie, tak jakby odbiorca sam był ich autorem. Nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o metody wprowadzania danych: WILL współpracuje z rysikami dotykowymi, UD i GD firmy Wacom, a także z rozwiązaniami firm trzecich. Naturalnie, przyszłe rozwiązania technologiczne firmy Wacom także będą zawierały WILL. Dodatkowo, WILL nie jest ograniczony do jednego systemu operacyjnego lub określonego sprzętu komputerowego.

Jakość rozwiązań oferowanych klientom będzie znacząco różniła się od tych obecnych. Wizualizacja szkiców cechuje się dużą responsywnością, zagięcia rysunków są naturalne i zróżnicowane narzędzia cyfrowe, przybliżające szkicowanie do analogowych długopisu i papieru, są dostępne. Dodatkowo, wizualizacja jest wysokiej jakości i zachowuje spójność na różnych urządzeniach i platformach danych.

Przykładowe zastosowania

Biorąc pod uwagę to, że WILL został zaprojektowany jako uniwersalny standard pozbawiony ograniczeń technologicznych, możliwości jego implementacji w istniejących aplikacjach i w czasie tworzenia kompletnie nowych rozwiązań są praktycznie nieograniczone. Poniżej znajduje się tylko kilka przykładowych pomysłów na zastosowanie WILL:

    Aplikacje do rysowania (np. Bamboo Paper): Aplikacje, takie jak Bamboo Paper firmy Wacom reprezentują cały segment cyfrowych materiałów biurowych. Implementacja WILL w tego rodzaju aplikacjach pozwoli na pełną edycję znaków wprowadzanych za pomocą rysików. Jedna osoba wysyła odręczną notatkę swojemu przyjacielowi, który może ją zmienić, usunąć jej fragment, dodać coś własnego. Komunikacja staje się zdecydowanie bardziej osobista.

    Aplikacje do rysowania oparte o geolokalizację: Dzięki temu, że WILL pozwala na transmisję metadata z danymi dotyczącymi znaków, aplikacje rysownicze oparte o geolokalizację stają się możliwe. Dziennik z podróży wykorzystujący szkice jest jednym przykładem w jaki sposób można zapisywać w pełni spersonalizowane cyfrowe wspomnienia. Wyobraź sobie kogoś w podróży. Razem ze zdjęciami, może zapisać swoje wrażenia, zaznaczyć je na zdjęciach i połączyć to wszystko z miejscem, w którym obecnie się znajduje za pomocą Foursquare, Google Glass lub innego rozwiązania.

    Udostępnianie Dokumentów: Udostępnianie, edytowanie i rozwijanie dokumentów jednocześnie jest obecnie procesem możliwym głównie z wykorzystaniem tradycyjnej klawiatury. Własnoręczne notatki są często przesyłane jako obrazki, odbiorca nie ma więc możliwości ich dalszej edycji, szczególnie, gdy używa aplikacji, które nie są kompatybilne z tymi, które wykorzystuje nadawca. Dzięki WILL, możliwe jest komentowanie za pomocą odręcznie sporządzanych notatek. Własnoręcznie zapisane informacje mogą być użyte do zaznaczenia lub podkreślenia poszczególnych fragmentów dokumentu. Dzięki nim, można też uczynić prezentację znacznie bardziej interesującą wprowadzając do niej elementy pisma odręcznego. Dzięki możliwości pełnej edycji znaków, takie rozwiązania stają się dostępne nie tylko dla jednej osoby pracującej nad dokumentem lub prezentacją, ale także dla kilku osób przebywających w różnych miejscach.

źródło: Wacom

Kan



Autor |2014-02-27T07:53:07+02:0027 lutego 2014 07:53|Kategorie: Newsy, Oprogramowanie, Sprzęt, Tablety, Targi i konferencje|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.