Rok 2012 może być rokiem tabletów, IDC podnosi prognozy na bieżący rok. Apple ciągle liderem w tym segmencie, pojawiają się konkurenci, którzy nie mieli wcześniej doświadczenia – jak Amazon, ze swoim Kindle Fire.

W 2011 roku sprzedano 68,7 mln tabletów, sam ostatni kwartał ubiegłego roku przyniósł sprzedaż na poziomie 28,2 mln sztuk. Jest to o 56,2% więcej niż w 3kw. 2011 i o 155% więcej niż w 4kw. 2010.
Pierwsza prognoza IDC mówiła o 87,7mln urządzeń, jednak zdecydowano ją podnieść do 106,1mln sztuk.

Liderem w segmencie tabletów pozostaje Apple z iPadem – ostatni kwartał 2011 przyniósł sprzedaż na poziomie 15,4 mln sztuk, udział w rynku wyniósł 54,7%.
Drugie miejsce przypadło Amazon, dzięki silnemu debiutowi Kindle Fire ze sprzedażą na poziomie 4,7 mln i udziałem 16,8%.
Na trzecim miejscu znajdziemy Samsunga z udziałem 5,8%.

Tablety są coraz tańsze, a ich podzespoły zaskakują swoją wydajnością. Coraz więcej osób się do nich przekonuje, za sprawą możliwości, które zarezerwowane były do tej pory dla komputerów przenośnych.

źródło: idc

Pozdrawiam
Jarosław Świerczewski