Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały dostępne na żądanie (VOD – Video On Demand) przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30 procent. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD – to dwa razy więcej niż w roku.


Coraz częściej przy oglądaniu wideo zamieniamy ekran telewizora lub monitora na swój smartfon. Od roku 2012 zanotowano 71 procentowy wzrost liczby konsumentów korzystających z TV na swoich telefonach. Użytkownicy najczęściej oglądają w ten sposób krótkie filmy, stworzone przez innych userów. Do oglądania dłuższych materiałów najchętniej wykorzystujemy tablety. Użytkownicy Netlixa w Stanach Zjednoczonych spędzają miesięcznie średnio 588 minut oglądając materiały wideo na tablecie, na smartfonie ponad dwukrotnie mniej (252 minuty).


Youtube zwiększa swoją przewagę nad pozostałymi serwisami, jeśli chodzi o czas korzystania z usługi. W wydanym w czerwcu 2015 roku Ericsson Mobility Report, odnotowano, że Youtube odpowiada niemal za połowę całości ruchu wideo w sieciach mobilnych. W raporcie TV & Media Report 2015 odnotowano, że już prawie 10 procent konsumentów ogląda materiały zgromadzone w serwisie Youtube przez ponad trzy godziny dziennie.


Jeden na trzech ankietowanych jest zdania, że bardzo ważny jest dla niego dostęp na ich domowym telewizorze do treści oferowanych przez Youtube i inne serwisy UGC. Na tych platformach naszybciej rośnie popularność filmów edukacyjnych i wideo poradników. Konsumenci przyznają, że tygodniowo oglądają średnio 73 minuty takich treści.


Coraz częściej użytkownicy stosują tzw. „binge watching” czyli maratony telewizyjne – oglądanie przynajmniej kilku odcinków seriali programów TV pod rząd. „Binge watching” staje się dominującym trendem wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy korzystają z serwisow VOD, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Go. 87 procent subskrybentów tych serwisów urządza takie maratony przynajmniej raz w tygodniu.


Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab „TV and Media 2015” zawiera wyniki badania dotyczącego telewizji linearnej i rosnącej popularności nowoczesnych kanałów dostępu do programów telewizyjnych, filmów i UGC (User Generated Content).

źródło: Ericsson

Kan