Firma Ericsson zawarła z firmą Microsoft umowę dotyczącą przejęcia jej jednostki biznesowej zajmującej się rozwojem platformy telewizyjnej Mediaroom. W wyniku tej transakcji Ericsson stanie się czołowym dostawcą rozwiązań telewizji internetowej (IPTV) i wielkoekranowych, a jego udziały w tym rynku wyniosą ponad 25%. Transakcja zostanie sfinalizowana w drugiej połowie 2013 r. Siedziba jednostki biznesowej Mediaroom mieści się w miejscowości Mountain View w stanie Kalifornia. Jednostka ta zatrudnia ponad 400 osób z całego świata.

Szacuje się, że w roku 2013 światowy rynek telewizji internetowej osiągnie poziom 76 mln abonentów, gwarantując przychody w wysokości 32 mld USD, natomiast w roku 2015 liczba abonentów wzrośnie do 105 mln, zapewniając przychody rzędu 45 mld USD.

Cała oferta rozwiązań medialnych firmy Ericsson z zakresu usług TV i wideo, w połączeniu z większą koncentracją firmy na zaspokajaniu potrzeb klientów indywidualnych, będzie stanowić podstawę świadczenia usług użytkownikom. Znaczenie możliwości dystrybucji wideo na rzecz klientów i ich klientów indywidualnych będzie rosnąć w miarę wzrostu liczby wdrażanych sieci LTE oraz korzystających z nich użytkowników smartfonów.

Microsoft Mediaroom to technologia telewizyjna, z której korzysta wielu najbardziej liczących się na świecie usługodawców telewizyjnych, takich jak AT&T U-verseŸ, Deutsche Telekom Entertain, Telefonica, TELUS Optik TV™ i Swisscom. Usługi telewizyjne na platformie Mediaroom są oferowane za pośrednictwem ponad 22 mln przystawek telewizyjnych wdrożonych na terenie Ameryk, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) oraz na Dalekim Wschodzie.

Firma Ericsson dostrzega już, że zawsze zmieniające się zachowania klientów indywidualnych korzystających z usług telewizyjnych ewoluują teraz jeszcze szybciej niż kiedyś. Duże tempo wdrażania innowacji i rozwoju rozwiązań inteligentnych stymuluje kształtowanie oferty usług TV Anywhere dla klientów indywidualnych. Sytuacja ta będzie przyczyniać się do dalszego rozwoju branży, gdy zostanie urzeczywistniona idea konwergencji. Rozwój ten wymaga od właścicieli treści, nadawców, usługodawców i operatorów telewizyjnych ponownego przemyślenia ich oferty.

Opisywane posunięcie bazuje na czołowej pozycji firmy Ericsson w branży mediów, czego wyrazem jest zdobycie trzech nagród Emmy. Dzięki temu firma Ericsson będzie mogła zapewnić swoim klientom naprawdę unikatową obsługę w dziedzinie telewizji, wzdłuż całego łańcucha tworzenia wartości ― od kamery po klienta indywidualnego.

Umowa wymaga jeszcze uzyskania szeregu wynikających z przepisów zezwoleń i spełnienia innych zwyczajowych warunków. Jednostka biznesowa Mediaroom wejdzie w skład działu rozwiązań wspomagających działalność biznesową (Business Unit Support Solutions).

źródło: Ericsson

Kan