Klienci coraz częściej chcą mieć dostęp do swoich treści multimedialnych z każdego urządzenia, dlatego ruch związany z transmisją programów telewizyjnych i filmów zdominuje sieci i w ciągu najbliższych 3-4 lat wzrośnie z 40 do 90 procent całego ruchu w sieciach mobilnych. W rezultacie operatorzy są zmuszeni do umożliwienia klientom korzystania z takich usług jak TV Anywhere, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad kosztami i wydajnością sieci.

zołowi operatorzy dostrzegli już potencjał sieci LTE, których szybkość i pojemność pozwala na udostępnianie wysokiej jakości treści wideo bez buforowania — do każdego odbiorcy, wszędzie i w dowolnym czasie. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na usługi transmisji wideo przez sieci LTE firma Ericsson uruchomiła swoje własne kompleksowe rozwiązanie.

Zapewni ono odbiorcom zupełnie nowe doznania, oferując najwyższej jakości transmisje popularnych imprez z gwarantowaną realizacją usługi. Rozwiązanie firmy Ericsson pozwoli operatorom i ich partnerom medialnym świadczyć opłacalne usługi specjalne o gwarantowanej jakości, które staną się nowym źródłem przychodów.

Rozwiązanie LTE Broadcast jest oparte na trzech nowych standardach:

    HEVC (High Efficiency Video Coding) — nowy standard kompresji wideo, dzięki któremu transmisja wideo będzie wymagać o połowę mniejszej przepustowości niż w przypadku obecnych czołowych implementacji standardu MPEG-4 AVC.

    MPEG DASH (Dynamic Adaptive Streaming over HTTP (DASH)) — standard upraszczający i unifikujący adaptacyjne dostarczanie treści wideo do urządzeń użytkowników; zapewnia wyższą jakość usług, większą efektywność oraz nowe możliwości osiągania zysków.

    eMBMS (Evolved Multimedia Broadcast Multicast Service) — standard 3GPP, który umożliwia oferowanie w sieciach komórkowych dynamicznych usług nadawania, co pozwala na odciążenie emisji popularnych treści w scenariuszach z dużym zagęszczeniem odbiorców, a tym samym obniżenie kosztów świadczenia usług za pośrednictwem sieci radiowych oraz łączy typu backhaul.

Wyniki badania przeprowadzonego przez dział ConsumerLab firmy Ericsson wskazują, że 67% użytkowników używa urządzeń mobilnych (takich jak tablet, laptop lub smartfon) do oglądania telewizji. Co więcej, ponad 50% czasu, jaki użytkownicy przeznaczają na oglądanie telewizji na smartfonach, przypada na pobyt poza domem. Nowe rozwiązanie do transmisji wideo przez sieć LTE pozwoli zaspokoić zapotrzebowanie na wydajniejsze dostarczanie treści do wszystkich urządzeń oraz na większą personalizację usług telewizyjnych.

źródło:
Ericsson

Kan