W Hongkongu zakończyło się zorganizowane przez firmę Ericsson forum społeczeństwa sieciowego (Networked Society Forum — NEST), które zainspirowało przedstawicieli sektorów publicznego i prywatnego do umieszczenia edukacji na liście światowych priorytetów.
Uczestnicy forum NEST określili najważniejsze obszary dalszej współpracy mającej na celu stworzenie takich warunków, aby nauka była dostępna wszędzie i dla wszystkich. W czasie tego dwudniowego spotkania omawiano między innymi metody nauczania i uczenia się w społeczeństwie połączonym siecią oraz znaczenie teleinformatyki w tych procesach.
Ważną rolą teleinformatyki jest na przykład łączenie ponad granicami geograficznymi i kulturowymi.
Sir Harold Kroto, laureat nagrody Nobla w dziedzinie chemii, jeden z liderów dyskusji na forum, powiedział:
„Powinniśmy starać się zaszczepić pomysły mądrych nauczycieli we wszystkich szkołach”.
Dostęp, komunikacja szerokopasmowa i współpraca były najczęściej omawianymi tematami. Inny lider dyskusji, Jeffrey Sachs, dyrektor Instytutu Ziemi na Uniwersytecie Columbia, opowiedział o swoich obserwacjach dotyczących zmian mobilności ludzi w Afryce. Jednak jego zdaniem wyzwania w edukacji mają charakter uniwersalny.
„Na Uniwersytecie Columbia co tydzień włączamy ekran i organizujemy wideokonferencję z równoczesnym udziałem 20 kampusów — mamy globalną klasę„.
Również liderzy branży brali aktywny udział w dyskusji o przyszłych zastosowaniach telekomunikacji.
Jon Eddy Abdullah, dyrektor generalny Total Access Communication w Tajlandii, powiedział:
„Pracowaliśmy przez całe lata, aby dać ludziom do rąk telefony komórkowe. Już niemal osiągnęliśmy ten cel — penetracja w niektórych krajach sięga 100%. Niektórzy uważają, że to wszystko, co telekomunikacja mogła zrobić. Tak jednak nie jest. Mamy wielką szansę, aby pomóc innym branżom w wykorzystaniu tej technologii w dobrych celach”.
Hans Vestberg, prezes i dyrektor generalny firmy Ericsson, powiedział, że są już wyniki tego spotkania. „Ważnym efektem naszej dyskusji jest to, że obniżyliśmy bariery. Myślę, że po tym weekendzie specjaliści z ośrodków akademickich i sektora publicznego oraz nasi koledzy z branży są sobie bliżsi, lepiej rozumieją wyzwania i możliwości, jakie przed nami stoją”.
„Powinniśmy jak najszybciej zacząć dzielić się doświadczeniami. Musimy opracowywać i upowszechniać przykłady pokazujące, w jaki sposób komunikacja szerokopasmowa zmienia edukację na świecie. Natychmiast przystąpimy do zbierania tych przykładów” — powiedział Vestberg.
„Potrzebujemy lepszych wskaźników opisujących silne powiązania między edukacją i teleinformatyką. W przeszłości mierzyliśmy wpływ telekomunikacji na PKB i poziom zatrudnienia. Wspólnie z Jeffreyem Sachsem, dyrektorem Instytutu Ziemi na Uniwersytecie Columbia, zaczniemy pracować nad przygotowaniem odpowiednich metod i wskaźników. Umożliwi to wykorzystanie technologii do zwrócenia większej uwagi polityków na edukację” — powiedział Vestberg.
Ericsson zamierza zwiększyć zasięg tej debaty przez inicjowanie dalszych dyskusji publicznych i prywatnych na ten temat, również na poziomie regionalnym.
źródło: Ericsson
Kan
Zostaw komentarz