Wydawca jednej z najchętniej czytanych gazet w Skandynawii wyposażył swój ośrodek produkcji wideo w Sztokholmie w kamery Sony i monitory BRAVIA, co pozwoliło zwiększyć atrakcyjność oferty dla użytkowników Internetu.

Dziennik Aftonbladet ukazuje się od blisko 200 lat. I choć nie jest „nadawcą” w tradycyjnym znaczeniu to odgrywa znaczącą rolę na rynku wieloplatformowego przekazu wiadomości, gdzie materiały wideo online stanowią ważną pozycję w ofercie wielu wydawców gazet.

Aftonbladet przechodzi obecnie transformację cyfrową. Jednym z jej elementów był remont głównego studia w Sztokholmie, w tym instalacja ośmiu kamer zdalnie sterowanych PTZ Sony BRC-H800 do rejestracji nieskazitelnego obrazu Full HD. Wspomagają one produkcję codziennych programów informacyjnych, a ponieważ są połączone z siecią IP, operatorzy mogą regulować ekspozycję, ustawienia obrazu i inne parametry bezpośrednio z reżyserki. Do sterowania przez łącze IP służy panel zdalnego sterowania Sony RCP-3500, umożliwiający intuicyjną obsługę kamer przy pomocy fizycznych pokręteł, które programowane są przełącznikami i joystickiem.

 

Aftonbladet

 

Uzupełnieniem ośmiu kamer PTZ w głównym studiu jest kompaktowa kamera Full HD Sony HDC-P1, której imponująca czułość przekłada się na bardzo niski poziom szumu. Kamera ta pozwala ponadto używać wymiennych obiektywów z mocowaniem bagnetowym, zapewniając Aftonbladet dodatkową uniwersalność.

W sztokholmskim ośrodku produkcji znajduje się także mniejsze, pomocnicze studio. Służy ono do nagrań bardziej kameralnych programów-podcastów, utrzymanych zazwyczaj w konwencji swobodnej rozmowy prezentera z gościem. W studiu tym zainstalowano pięć zdalnie sterowanych przez IP kamer PTZ Sony BRC-X400. Rejestrują one obraz w profesjonalnej jakości 4K, odznaczający się świetną kolorystyką, szczegółowością i kontrastem. 

 

Aftonbladet 3

 

Obraz z kamer umieszczonych w studiach wyświetlany jest w głównej reżyserce na „ścianie” składającej się z ośmiu 49-calowych monitorów profesjonalnych BRAVIA 4K. Te smukłe i lekkie urządzenia z najnowocześniejszymi technologiami Sony do przetwarzania obrazu umożliwiają Aftonbladet krytyczną ocenę obrazu pochodzącego z wielu kamer. Nowe możliwości są dostępne dla Aftonbladet przy znacznie niższym koszcie zakupu, w stosunku do monitorów referencyjnych o studyjnej jakości.

 

Przed modernizacją naszego ośrodka produkcji wiadomości przeanalizowaliśmy różne rozwiązania ze zdalnie sterowanymi kamerami studyjnymi — mówi Vasilios Hatciliamis, dyrektor działu telewizyjnego. — Poza łatwym zdalnym sterowaniem przez IP interesowała nas dobra jakość obrazu. W czasach dystansowania społecznego dodatkową zaletą zdalnej obsługi okazało się mniejsze zapotrzebowanie na ludzi pracujących w samym studiu.