Japońska firma lata świetności dawno ma już za sobą. Od 5 lat jest wciąż na minusie. W obliczu powtarzających się co roku finansowych strat Kazuo Hirai prezes i dyrektor generalny Sony Corporation rozważa wszystkie scenariusze, w tym sprzedaż lub joint venture z innym podmiotem Sony mobile Communications – informuje Reuters.
Od 2008 r. japoński gigant rynku elektroniki użytkowej, koncern Sony notorycznie jest pod kreską. W 2012 r. firma straciła aż 6 mld dol. Rok 2013 producent zamknął z wynikiem 1,27 mld dolarów na minusie (130 mld jenów). Wyniki z 2014 r. nie są jeszcze znane (kończy się w marcu), ale Sony już zrewidowało prognozy. Sony spodziewa się zamknąć rok 2014 z wynikiem 1,9 mld dolarów na minusie. W ostatnim kwartale minionego roku sprzedaż smartfonów i tabletów przyniosła straty operacyjne w wysokości 1,6 miliarda dolarów.
W lutym minionego roku koncern ogłosił, że swój dział komputerów osobistych i markę VAIO sprzeda funduszowi Japan Industrial Partners. Przedstawiciele Sony mówili wówczas, że japoński koncern pozbył się komputerów, by skupić się na perspektywicznym segmencie, za jaki uważa smartfony i tablety.
Prezes Kazuo Hirai Sony przyznał, że „dział telefony i TV wymaga przemeblowania”. A firma skupi się teraz na najlepiej rokujących branżach.
Firma powstała w 1946 roku jako Totsuko. Początkowo zajmowała się produkcją np. elektrycznych kociołków do gotowania ryżu. Później Sony zaczęła rozwijać skrzydła i przez długie lata odnosiło sukces za sukcesem. Stworzyła np. pierwszy w Japonii magnetofon. Najgłośniejszym jest Walkman, przenośny odtwarzacz muzyki z 1979 r. Na początku 2012 roku powstał Sony Mobile Communications. W październiku 2011 Sony poinformowało, że wykupiło za kwotę ponad 1.05 mld euro wszystkie udziały Ericssona w firmie Sony Ericsson (50%). Sony wykupił należący do firmy Ericsson 50-procentowy udział w firmie Sony Ericsson produkującej telefony komórkowe, w wyniku czego Sony, jako pełnoprawny właściciel Sony Erocsson zmienił nazwę na Sony Mobile Communications.
Prawdopodobnie już w marcu br. na MWC w Barcelonie, zobaczymy nowy flagowiec Sony Xperia Z4, o wyśrubowanych parametrach, więcej na ten temat informowaliśmy: Tutaj. źródło: Reuters
Kan
słuszna decyzja niezbyt im wychodziły te fony coś było z nimi nie halo
co ty bredzisz koles – mialem wszystkie Xperie od Z poczawszy i nie moge na nic narzekac. Telefony nie sa przeciazane gownem w postaci Touch Wizz czy innym dziadostwem. Budowa i wykonanie, przy ktorym kazdy Galaksiak to plastikowa zabawka z kramu pod kosciolem.
Japonczykom brakuje pomyslu jak te telefony sprzedac – nie ma jasnej strategii marketingowej. Poza tym, ludzie wola plastik fantastik Galaxy – Samsung wstrzelil sie w rynek w dobrym momencie i teraz jedzie juz na zdobytym zaufaniu – choc juz powoli to sie zmienia – z S5 sie przejechali deko.
Moze polaczenie z jakas firma, ktora bedzie wiedziala jak sprzedac telefon od Sony, ktora tchnie cos nowego w tej geszeft, to jakies wyjscie, kto wie? Ja tez bym chcial cos zrobic jakbym tracil i non stop dokladal do biznesu.