Haier, światowy numer 1 wśród producentów dużego AGD* od sześciu lat z rzędu, ogłasza dziś wyniki za 2014 rok: roczny wzrost o 10.5% oraz przychód w wysokości 32.6 mld dolarów. Po raz kolejny Haier zanotował bardzo dobre wyniki we wszystkich segmentach: elektroniki użytkowej, sprzętu gospodarstwa domowego, komunikacji mobilnej i rozwiązań energetycznych.

Stały wzrost oraz dobry model biznesu: cyfry mówią same za siebie

Yannick Fierling, Prezes Haier Europe, tak komentuje świetne wyniki: „2014 był kolejnym wyjątkowym rokiem dla firmy Haier, który zwieńczył dwucyfrowy wzrost. Strategia rozwoju przyjęta przez Grupę sprawdziła się na ważnych dla Haiera rynkach, pomimo wyzwań gospodarczych w niektórych krajach. Skoncentrowanie się na ciągłym udoskonalaniu strategii pozwoliło na zwiększenie oferty i podniesienie sprzedaży we wszystkich kategoriach produktów, we wszystkich segmentach rynku,”

Innowacja Haier: ekosystem przedsięborczości

Podstawą sukcesu jest elastycznej strategia i zdolność do szybkiego dostosowania się do zmieniających się potrzeb biznesowych oraz potrzeb klientów Haier. Połączenie innowacji wprowadzanej przez konsumentów oraz ekosystemu przedsiębiorczości, pozwoliło firmie na stworzenie produktów, których wygląd i funkcje odpowiadają potrzebom użytkowników, gwarantując jednocześnie wartość dodaną rozwiązań, dostosowanych do specyficznych wymagań.

Wyjątkowa struktura zarządzania firmy Haier sprzyja „ekosystemowi przedsiębiorczości”, czyli zachęcaniu pracowników do przyjęcia sposobu myślenia, kultury i innowacyjności skoncentrowanych na kliencie. Grupa Haier zachęca swoich pracowników do podejmowania inicjatywy, poprzez tworzenie samo-zarządzających się zespołów, w celu promowania kreatywności i innowacyjności. To unikalne podejście do zarządzania jest powielane w międzynarodowej strukturze Haier, a lokalne rynki posiadają wiele autonomii, w celu dostosowania oferty do lokalnych potrzeb, przy zachowaniu globalnej efektywności.


* 10.2% udziału w sprzedaży jednostkowej w 2014 (źródło: Euromonitor International Limited 2014)

źródło: Haier

Kan