Przedsiębiorca Sony Europe Limited z siedzibą w Wielkiej Brytanii powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre komputery osobiste Sony VAIO Fit 11A, modele:

SVF11N16CTB,
SVF11N1L2RP,
SVF11N1A4E,
SVF11N1L2RS,
SVF11N1C5E,
SVF11N1M2ES,
SVF11N1L2EB,
SVF11N1S2EB,
SVF11N1L2EP,
SVF11N1S2ES,
SVF11N1L2ES,
SVF11N1S2RS,

sprzedawane na rynku europejskim od 31 stycznia 2014 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Poinformowano, że ww. modelach komputerów wewnętrzny, niewymienny akumulator może zawierać błąd produkcyjny, który w niektórych przypadkach powoduje przegrzanie akumulatora, podczas ładowania z gniazdka zasilającego, co może skutkować uszkodzeniem mienia lub oparzeniami użytkownika.

Na rynku polskim kampanią objętych jest łącznie 614 komputerów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że sprzedawcy zostali poinformowani o konieczności zawieszenia sprzedaży produktów oraz zwrotu ich do Sony. Ponadto konsumenci zostali powiadomieni za pośrednictwem publicznych ogłoszeń o konieczności zaprzestania korzystania z zakupionych produktów oraz odłączenia ich od zasilania. Sony stara się także bezpośredniego skontaktować drogą mailową z konsumentami, którzy zakupili przedmiotowe produkty i zarejestrowali je na stronie Sony. Wadliwe wyroby zostaną naprawione przez Sony bezpłatnie.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Sony Europe Limited (adres: The Heights Brooklands, Weybridge, Surrey KT13 0XW, Wielka Brytania; tel.: 801 382 462, obsługa w języku polskim, w godzinach 9:00–18:00).

źródło: UOKiK

Kan