Większość kupujących zgadza się, że technologie samoobsługowe zwiększają komfort robienia zakupów.


Firma Motorola Solutions zaprezentowała zaawansowane osobiste urządzenie zakupowe: MC18 Personal Shopper.

MC18
MC18

Model ten – będący połączeniem skanera i komputera mobilnego –umożliwia kupującym samodzielne skanowanie artykułów już w trakcie zakupów i, w efekcie – krótsze oczekiwanie przy kasie. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu i wydatków ponoszonych przez sklepy w związku z obsługą klienta. MC18 to piąta generacja osobistego urządzenia zakupowego Motoroli, które łączy wygodną technologię z osobistą obsługą, oferując kupującym kupony rabatowe na nabywane towary oraz sugerując artykuły uzupełniające.

MC18
MC18

Osobiste urządzenia zakupowe Motoroli są zainstalowane w ponad 2000 sklepach na całym świecie i za ich pośrednictwem dokonywany jest niemal milion transakcji dziennie. Sklepy korzystające z rozwiązań samoobsługowych twierdzą, że zwiększają one rozmiar koszyka nawet o 30 proc., a jednocześnie zapewniają im bieżący wgląd w to, co kupują klienci. Kupujący skanują artykuły w miarę robienia zakupów, więc mogą szybciej za nie zapłacić. Urządzenie MC18 zaprojektowano z myślą o sklepach spożywczych, domach towarowych, hipermarketach i hurtowniach.

MC18
MC18

Najważniejsze informacje:

  • MC18 oferuje pięć funkcji, dotąd niespotykanych w obszarze osobistych urządzeń zakupowych:
    • Duży, dotykowy, 4-calowy ekran wysokiej rozdzielczości z funkcją pinch-and-zoom (powiększanie i zmniejszanie obrazu poprzez zsuwanie lub rozsuwanie palców), która ułatwia przeglądanie list zakupów i artykułów promocyjnych.
    • Zaawansowany przetwornik obrazu opracowany przez firmę Motorola, który umożliwia natychmiastowy odczyt praktycznie każdego kodu kreskowego 1D lub 2D, zarówno wydrukowanego na papierze, jak i wyświetlonego na ekranie telefonu komórkowego. Wielokierunkowe skanowanie oznacza natomiast, że zarówno klienci, jak i pracownicy sklepu nie muszą dokładnie ustawiać skanera względem kodu kreskowego.
    • Model MC18 wykorzystuje technologię Bluetooth Low-Energy (BLE). Umożliwia ona sklepom wdrażanie aplikacji, które pomagają kupującym odnaleźć towary dzięki mapom obiektu i przedstawiają specjalne oferty w zależności od lokalizacji klienta w sklepie.
    • Nowa bateria PowerPrecision+ starcza na dziewięć godzin nieprzerwanego użytkowania i zapewnia szybkie ładowanie oraz zaawansowany pomiar stanu. Dzięki temu kupujący zawsze dysponują urządzeniem gotowym do użycia.
    • Nowa stacja dokująca dla modelu MC18 zajmuje niewiele miejsca i można być skonfigurowana na trzy sposoby w zależności od potrzeb sklepu, zarówno na sali sklepowej, jak i na zapleczu.
  • MC18 może być wykorzystywany w połączeniu z aplikacjami do tworzenia list prezentów i do wybierania produktów przez pracowników sklepu realizujących zamówienia internetowe.
  • Pracownicy placówek handlowych mogą wykorzystać MC18 do kontroli cen i zarządzania zapasami. Dzięki temu sklepy mogą zwiększyć wydajność personelu.
  • Urządzenie MC18 charakteryzuje się wysoką wytrzymałością i przeznaczone jest do całodziennego użytku zarówno w sklepie, jak i na zapleczu.

źródlo: Motorola Solutions

Kan