PEGI Express, nowy proces klasyfikacji zaprojektowany specjalnie pod kątem platform mobilnych, jest już dostępny dla twórców gier działających na platformie Windows Phone. Nowy, prosty proces klasyfikacji został stworzony z myślą o deweloperach i wydawcach gier mobilnych.


PEGI to organizacja odpowiedzialna za klasyfikowanie treści w grach mobilnych, pozwalające rodzicom na podejmowanie racjonalnych decyzji o zakupie bezpiecznych, sprawdzonych gier. Gry Windows Phone ocenione w procesie PEGI Express używają teraz tego samego zbioru etykiet wiekowych, co istniejące gry na konsole i komputery PC, przez co konsumenci będą mogli je łatwo rozpoznać i ocenić. PEGI Express nie jest nowym systemem klasyfikacji — wykorzystuje te same kryteria, co w przypadku gier konsolowych – lecz nowym procesem, opracowanym z myślą o szybko rosnącej liczbie gier mobilnych.

Jesteśmy zaszczyceni, że pozyskaliśmy Microsoft jako zaangażowanego partnera i cieszymy się, że platforma Windows Phone jako pierwsza zaoferuje naszą nową technologię — oświadczył Simon Little, Dyrektor Zarządzający.

Proces PEGI Express zaprojektowano tak, aby umożliwiał wystawianie nawet bardzo dużej liczby ocen i skracał czas klasyfikowania gier zgodnie z elastycznością, jaką cechuje model cyfrowej dystrybucji. Proces używa systemu kontroli popremierowej do weryfikowania klasyfikacji gier. Cyfrowy charakter gier pozwala na łatwe i błyskawiczne wprowadzanie poprawek, kiedy okaże się to konieczne. Opłaty za kontrolę ponosi Windows Phone, co sprawia, że jest to ekonomiczne i efektywne rozwiązanie dla deweloperów gier.

Deweloperzy zyskają dostęp do narzędzia PEGI Express bezpośrednio z poziomu platformy Windows Phone w ramach procesu akceptowania aplikacji. Zgłaszanie gry trwa bardzo krótko: gry niezawierające treści, które mogą być nieodpowiednie dla dzieci w pewnym wieku, są klasyfikowane natychmiast. Dopiero w miarę wzrostu ilości i różnorodności potencjalnie nieodpowiedniej treści, deweloper musi odpowiedzieć na więcej pytań weryfikujących.

Dostarczanie rodzicom narzędzi, które zapewniają dzieciom bezpieczeństwo w sieci, jest dla Microsoft priorytetem. Dlatego poczyniliśmy znaczne inwestycje w tej dziedzinie, zarówno w środowisku Windows, jak i na konsoli Xbox 360 — mówi Chris Lewis, wiceprezes departamentu Interactive Entertainment Business w firmie Microsoft EMEA. — Z uwagi na szybko rosnącą popularność gier mobilnych w młodszej grupie wiekowej uznaliśmy, że w naszych urządzeniach Windows Phone muszą obowiązywać te same rygorystyczne standardy, które dotyczą tytułów dla Xbox i Games for Windows”.

źródło: Microsoft

Kan