Najwyższe przychody kwartalne w historii firmy obrazują wysoki popyt na urządzenia AGD z segmentu premium i części samochodowe

Firma LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła dzisiaj skonsolidowaną sprzedaż za pierwszy kwartał 2022 roku na poziomie 21,11 bln KRW (17,53 mld USD) – jest to najwyższy kwartalny przychód w historii firmy. Na zysk operacyjny w wysokości 1,88 bln KRW (1,56 mld USD) pozytywny wpływ miały przychody z tytułu opłat licencyjnych, które zostały częściowo zmniejszone przez jednorazowe koszty restrukturyzacji zatrudnienia.

W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku przychody wzrosły o 18,5 procent, a rentowność zwiększyła się o 6,4 procent. Jest to odzwierciedleniem bardzo dużego popytu na urządzenia gospodarstwa domowego firmy LG, w związku z tym, że konsumenci na całym świecie nadal przywiązują coraz większą wagę do zdrowego trybu życia, efektywności energetycznej i modernizacji domów. Sprzedaż działu części samochodowych wzrosła dzięki większemu popytowi na części samochodowe, co było wynikiem proaktywnej i prewencyjnej reakcji na niedobory półprzewodników dla przemysłu motoryzacyjnego.

Dział LG Home Appliance & Air Solution uzyskał w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 7,97 bln KRW (6,62 mld USD) przy zysku operacyjnym w kwocie 447,60 mld KRW (371,68 mln USD). Sprzedaż wzrosła o 18,8% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, odnotowując najwyższy kwartalny przychód w tej jednostce biznesowej. Stabilny wzrost wynikał głównie z dobrych wyników w segmencie urządzeń premium oraz nowych kategorii, takich jak produkty higieniczne wykorzystujące technologię parową. Dział urządzeń oczekuje dalszego wzrostu w wyniku rozszerzenia sprzedaży zagranicznej na nowe kategorie urządzeń.

Dział LG Home Entertainment uzyskał sprzedaż w wysokości 4,06 bln KRW (3,38 mld USD) przy zysku operacyjnym w kwocie 188,40 mld KRW (156,44 mln USD). Sprzedaż wzrosła o 1,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku dzięki utrzymującemu się popytowi na produkty premium, w tym telewizory OLED i telewizory wielkoekranowe, w Europie i Ameryce Północnej. Ta jednostka biznesowa spodziewa się dalszego wzrostu dzięki zwiększeniu sprzedaży telewizorów klasy premium, w tym telewizorów LG OLED TV, LG QNED TV i telewizorów wielkoekranowych.

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 1,88 bln KRW (1,56 mld USD). Wzrost sprzedaży o 8,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku był wynikiem reakcji prewencyjnej na niedobory półprzewodników dla przemysłu motoryzacyjnego. Strata operacyjna tej jednostki biznesowej w pierwszym kwartale zmniejszyła się do 6,30 mld KRW (5,23 mln USD), a firma wdrożyła lepsze zarządzanie kosztami w celu dalszej poprawy rentowności.

Dział LG Business Solutions odnotowała w pierwszym kwartale przychody w wysokości 2,02 bln KRW (1,67 mld USD), co oznacza wzrost o 23,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki utrzymującemu się popytowi na produkty takie jak monitory i komputery PC oraz poprawie sytuacji w segmencie B2B, przy jednoczesnej poprawie konkurencyjności produktów i wydajności operacyjnej.
I kw. 2022 Wyjaśnienie różnic kursowych

Niezweryfikowane kwartalne wyniki finansowe firmy LG Electronics opierają się na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) za okres trzech miesięcy, kończący się 31 marca 2022 r. Kwoty w wonach południowokoreańskich (KRW) są przeliczane na dolary USA (USD) po średnim kursie z danego kwartału – 1,204.26 KWR za USD.