Podczas targów International Consumer Electronics Show (CES), które już niedługo odbędą się w Las Vegas, marka LG zaprezentuje najnowszą linię telewizorów SMART TV, które wyposażono w oprogramowanie webOS 3.0. System LG został zaprojektowany tak, by dzięki niezwykle intuicyjnemu interfejsowi, dostarczyć użytkownikom wyjątkowych wrażeń.

Po wprowadzeniu go na rynek w 2014 roku webOS został okrzyknięty przez największych ekspertów i recenzentów z branży jednym z najbardziej wszechstronnych telewizyjnych systemów operacyjnych. Dzięki ulepszonym funkcjom i rozszerzonemu menu webOS 3.0 nie tylko nie zawiedzie swoich dotychczasowych użytkowników, ale zyska uznanie wielu nowych.

Trzy „magiczne” funkcje

System webOS 3.0 to przede wszystkim trzy „magiczne”, inteligentne funkcje: Magic Zoom, Magic Plus i w ten sposób zdalne sterować aplikacjami na ekranie telewizora. Ulepszono także pilot Magic Remote, który dzięki nowym przyciskom pozwala wyjątkowo łatwo kontrolować dekoder STB. Udoskonalenia dotknęły również funkcję Screen Remote – interfejs użytkownika jest teraz prostszy, lepiej zorganizowany i wygodniejszy w obsłudze.

Najwyższa jakość z Channel Plus

Zaprojektowana z myślą o ułatwionym dostępie do wysokiej jakości treści cyfrowych funkcja Channel Plus oferuje kontent Over-The-Top w formie przyjaznej dla użytkownika. Korzystający z niej użytkownicy mogą wybierać z ujednoliconej listy zarówno treści OTT, jak i te oferowane przez kanały telewizyjne – co więcej dzięki funkacji Channel Plus mogą przeglądać je jednocześnie. Dodatkowo kontrolowane za pomocą aplikacji widgety wyświetlają na ekranie rekomendowane programy. Funkcja Channel Plus korzysta z serwisu Xumo (http://www.xumo.com), który umożliwia wyświetlanie wysokiej jakości, darmowych, treści cyfrowych, oferowanych przez agencje prasowe takie jak Bloomberg, TIME Inc., Condé Nast Entertainment czy The Wall Street Journal. Aby sprostać oczekiwaniom szerszego grona odbiorców, wprowadzono również możliwość przeglądania treści premium dostarczanych przez takie serwisy jak BuzzFeed, PopSugar czy Mode Media – od niedawno powstałych i prężnie rozwijających się sieci cyfrowych po rozbudowane sieci wielokanałowe (MCN). W ofercie dostępne są również pakiety kanałów międzynarodowych.

Więcej nowości i ulepszeń

W nowym webOS 3.0 dostępnym na telewizorach LG SMART TV pojawią się zarówno całkowicie nowe, jak i znane z wcześniejszych wersji, ale udoskonalone funkcje, dzięki którym oglądanie telewizji nigdy już nie będzie takie samo:

  • Funkcja Channel Advisor, która analizując często oglądane programy telewizyjne, wyświetla godziny ich transmisji oraz inne przydatne informacje,
  • Funkcja Multi-view, która umożliwia wyświetlanie treści z dwóch różnych źródeł (np. dwóch kanałów telewizyjnych w tym samym czasie lub kanału telewizyjnego i filmu Blu-ray),
  • Aplikacja Music Player, która odtwarza muzykę przez głośniki telewizora nawet wtedy, gdy jest on wyłączony,
  • Usługi My Channels i Live Menu wzbogacone o nowe, przydatne funkcje
  • Aplikacja IoTV umożliwiająca sterowanie z poziomu ekranu inteligentnymi urządzeniami marki LG lub innymi kompatybilnymi z aplikacją.

Z niecierpliwością czekamy na pojawienie się na rynku najnowszej wersji platformy webOS 3.0 – to największa aktualizacja od 2014 roku, czyli od momentu wprowadzenia tego niezwykle zaawansowanego systemu” powiedział Brian Kwon, prezes i dyrektor generalny w spółce LG Home Entertainment. „Trzy cechy platformy WebOS – proste połączenie, proste przełączanie i proste odkrywanie – przypadły do gustu naszym klientom. Są dowodem na naszą kreatywność i nieustanne poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym odgywamy tak ważną rolę na rynku Smart TV”.

Nowe telewizory LG SMART TV z systemem webOS 3.0 będą dostępne w sprzedaży w 2016 roku. Ich prezentacja będzie mieć miejsce podczas targów CES w dniach 6-9 stycznia 2016 r. w Las Vegas Convention Center w Central Hall #8204.

źródło: LG Electronics

Kan